Toon posts:

Stabiel SlotA mobo voor win2k wie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er een stabiel SlotA moederboard onder win2k. Ik heb op dit moment een DFI moederboard en deze draait perfect stabiel onder win98 maar wanneer ik hem draai onder windows2000 met een nvidia kaart gaat ie bij direct3d de mist in. Ik heb alle patches en tweaks al geprobeerd. Wie heeft er een stabiele amd SlotA moekieboard waar windows2000 op draait met een gforce kaart (of een andere nvidia). Ik heb geen zin om weer zo'n brak ding te kopen.

Tnx.

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 10:56

mvt

ja ik ja

waarom slot A ??? zijn die nog tekoop??
waarom niet nieuw socket A mobo en CPU??

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De Abit KA7-100 schijnt vrij goed te zijn, en de Asus K7-serie ook.

Virussen? Scan ze hier!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 12:42
Ik heb hier de abia ka7 en die loopt perfect onder win2k.

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Abit KA7 is HET slot A bord. Je merkt niet eens dat er een VIA chispet opzit.
Asus schijnt ook wel ok te zijn, maar ik weet niet hoe het met overklokken op die plank zit. Softmenu III is echt supergoed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor hier erg vaak abit KA7. Nou dan ga ik daar maar voor. het overklokken maakt mij niet zoveel uit. Ik heb een amd 650 en die is voor mij snel genoeg in combinatie met mijn gforce. Bedankt voor jullie hulp.

• BenJoep
heb hier nog zo'n bordje liggen maar wil hem eigenlijk wel kwijt met me athlon classic 850. Interesse mail maar..

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

In mijn server zit een MS6167... En die is nu dus al ruim 6 weken up, 100% belast (koe) onder win2k AS...

(ja, dat is een AMD750 mobo, bij veel mensen zeer instabiel :) )

Verwijderd

Die MSI is wel goed hoor, ik heb hem 2 maanden gehad en vond hem ook vrij stabiel en hij starte echt supersnel op.

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Op zaterdag 02 juni 2001 14:53 schreef -BrZ- het volgende:
In mijn server zit een MS6167... En die is nu dus al ruim 6 weken up, 100% belast (koe) onder win2k AS...

(ja, dat is een AMD750 mobo, bij veel mensen zeer instabiel :) )
Ik heb die MSI ook gehad, en die liep bij mij nog wat stabieler dan m'n Abit KA7 onder win2k.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Verwijderd

Topicstarter
Had je ook een nvidia kaart?? mijn moederboard loopt namelijk wel stabiel met andere kaarten.

Verwijderd

Ik,had een Asus K7V , echt een supermobo me m'n Plastic Athlon 550. Enkel vondt ik er nadelig aan dat de USB soms wel een wou ophouden met power te geven aan het expansion bracket .

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
(jarig!)
Asus K7M loopt prima. ISM met Geforce kan ie onder W2K wel vast lopen tijdens games.

Verwijderd

asus k7v noooit geen problemen mee gehad

• BenJoep
Die abit ka7 is dus echt rete stabiel hiero, ik snap niet dat iemand dit ding onstabiel kan krijgen. Stel de bios goed in en gooi de viadrivers erop + de normale patches voor win2k zoals de amd patch, en dan draait het als een zonnetje. Die classic die vreet trouwens wel veel Watt, ik heb er nu maar een 350Watt van Enermax in gehangen.

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 14:45 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Abit KA7 is HET slot A bord. Je merkt niet eens dat er een VIA chispet opzit.
Asus schijnt ook wel ok te zijn, maar ik weet niet hoe het met overklokken op die plank zit. Softmenu III is echt supergoed.
Zelf heb ik een KA 7 100 hiervoor had ik een KA 7. Maar op geen van beide draait een Geforce 2 :(. Voor de rest is het verder een stabiel en goed bordje...

• BenJoep
idd de gf2 draait niet op een abit ka7 das het enige min-puntje, gelukkig heb ik al die tijd gewoon me gf1 ddr gehouden. :)

Verwijderd

Asus K7V-t

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zaterdag 02 juni 2001 17:54 schreef Reneos het volgende:
Had je ook een nvidia kaart?? mijn moederboard loopt namelijk wel stabiel met andere kaarten.
Op dat mobo wat ik heb heeft maanden lang een Geforce 2 GTS gezeten... werkte echt prima hoor...

(nu zit er een of ander brak ati-kaartje op)

Verwijderd

Asus K7V, echt superdesuper.
Ding bootte echt zo gigantisch snel op

Verwijderd

hier nog een k7m liggen met een
amd 751chip er op en via voor de pci sloten
erg stabiel

nieuwe model met bypass

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Ik heb de Aopen AK72, is ook erg stabiel, onder beide besturingssystemen. Geen problemen met drivers enzo, is een erg fijne combo om op te werken.

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 18:36 schreef -BrZ- het volgende:

[..]

Op dat mobo wat ik heb heeft maanden lang een Geforce 2 GTS gezeten... werkte echt prima hoor...

(nu zit er een of ander brak ati-kaartje op)
Dan heb jij toevallig geluk. Er zijn namelijk 2 a 3 versies uitgekomen van het bord. Waarbij alleen op de laatste daadwerkelijk een Geforce 2 kan draaien. Bij die voorgaande versies is het gewoon geluk hebben. Ik had 2x pech. 2 mobo's getest met 2 verschillende GF2 GTS, beide keren pech. Heb nu een voodoo :9~ en ben dik tevreden, jammer genoeg "bestaat" 3DFX niet meer.

• Struis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 18:17

Struis

Tis wat he.....

Een Gigabyte.
GA-71X
Werkt goed trouwens zoal onder ME als 2K
Pagina: 1