Nieuw monitor

Pagina: 1
Acties:

• Joey54
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 15:02
Hallo mede-tweakers,

Ik wil eens gaan overstappen naar een HD beeldscherm. Dus dat is zoeken naar een leuk schermpje voor op te gamen. De vraag van mij is dus, waar moet je vooral op letten? Hier en daar lees ik wel : let op dat ze 2ms hebben! of : Input lag is belangrijker als die response tijd!

Jullie begrijpen dus ook wel na lang zoeken dat ik het niet meer snap waar ik op moet letten :P , dus wil graag weten, waar let je op? (ik ga me de schermen denkelijk bij mediamarkt kopen i.v.m. 21%korting , scheelt me weer wat centjes in deze tijde :+ )

-scherm mag variëren van 19 t/m 24 inch (want wil verder met dual setup, misschien later nog 3e kopen maar dat is nu voor arme student zijnde toch iets te duur, dus ook liefst niet te dure losse schermen) (ben 3 gewend maar kan wel leven met 2)
-het is voor het gamen
-hoogte ect. hoeft niet variërend te zijn, i.v.m. dat ik 1 beugel heb en 1 kist waar ze opstaan met mijn boxen in.

Iemand suggesties? (Met ervaring ben ik nog blijer )

• RavelineMusic
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-03-2022
Ten eerste, dit hoort in het CAA topic, ten tweede is het handig om te weten of je een IPS of TN paneel wilt. Een IPS heeft supergoede kleuren, een grote kijkhoek, maar een wat langzamere responstijd, en een TN paneel heeft niet zo'n goede kleurweergave, een kleine kijkhoek, maar hogere responstijd. Zelf ben ik van plan de LG IPS237L te kopen. De naam zegt het al: het is een IPS scherm. Wat LG over het scherm zegt moet je trouwens niet geloven. Ze zeggen dat de rand 1,2 mm dik is, maar dit is 11 mm. Voor de rest hoop ik dat ik je geholpen heb. Als ik weet of je een IPS of TN paneel wilt, kan ik je nog verder helpen (TN is vaak wat goedkoper dan IPS).

Ga voor de verandering ook even naar de pricewatch, vink jouw eisen aan, jouw budget, en kijk of er iets leuks tussen zit.

En met 5ms respons kun je hartstikke goed gamen, het verschil met 2ms is haast niet te merken.

• Joey54
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 15:02
Ravelinemusic,
Excuses voor het verkeerd poste. (als een mod dit dus leest zou die zo vriendelijk willen zijn en dit in het goede subforum zetten?)

Bedankt, ik ga eens kijken hoe en wat de grote voordelen en nadelen zijn voor IPS incombinatie met gamen :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!