Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook - Tablet Hybride 2 in 1

Pagina: 1
Acties:

• Arjan81
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-11 19:11

Arjan81

Rotterdam

Topicstarter
Tweakers,

Ik ga graag met jullie hulp op zoek naar de ideale hybride Ultrabook-Tablet combo.

Wat gaan we ermee doen? Surfen, mailen, films kijken en af en toe een spelletje.
Wat mag hij kosten? Tussen de € 1.250 en € 1.750 zullen we wel zitten.
Gaan we ermee slepen. Natuurlijk zal hij wel eens meegaan. Maar hoofdzakelijk gebruiken we hem thuis.
Geen merkvoorkeuren.

Ik zou graag een volwaardige ultrabook hebben die ook de functionaliteit van een tablet heeft. Geen tablet dus die in een toetsenbord kan worden geklikt. Wel moet hij een afneembaar scherm hebben.

Processor core i5/i7
Een aparte videokaart zou een pre zijn
Ram 8 GB
256 GB SSD

Op tweakers heb k tot nu toe 2 mooie reviews gezien.

Lenovo Thinkpad Helix

Asus TX 300

Deze twee modellen bezitten een intel videochip respectievelijk HD 4000 en HD Graphis. Dus nog een AMD of Nvidia videokaart. Ik weet ook niet of deze er al zijn of dat wel mogelijk is in deze apparaten.

Graag hoor ik het als ik niet volledig ben geweest.

HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7

Verwijderd

Heb je de XPS 12 (http://www.dell.com/nl/p/xps-12-l221x/pd) en lenovo yoga (http://tweakers.net/product/300457/lenovo-ideapad-yoga-13/) soms gemist?

Je mist ook nog de microsoft surface pro.

• Arjan81

Arjan81

Rotterdam

Topicstarter
Misschien gemist maar is het niet zo dat bij de XPS en de Yoga het scherm niet losgekoppeld kan worden.

Dat had ik even moeten melden in de openinspost. (aangepast)

De surface is een tablet geen ultrabook. Niet wat ik zoek volgens mij.

[ Voor 22% gewijzigd door Arjan81 op 21-01-2013 20:23 ]

Verwijderd

Dat kan niet nee. Je kan ze wel als tablet gebruiken, maar alle hardware zit in het toetsenbord.

Wat jij zoekt is een normale tablet met toetsenborddock en een x86 processor in plaats van ARM (voor android of windows RT). Daar bestaan er momenteel nog niet veel van.

Gamen kun je met een dergelijk apparaat volgens mij vergeten.

• Arjan81

Arjan81

Rotterdam

Topicstarter
Misschien een domme vraag. Maar stel dat de Thinkpad Helix of Asus TX 300 (of een zelfde soort laptop met deze specs) een ander soort toetsenbord krijgen met daarin een aparte videokaart dan zou gamen toch moeten kunnen?

Is dat niet de toekomst. In het scherm een ARM, eenvoudige videokaart of chip en kleine SSD. Daarnaast toetsenbord met krachtige processor, aparte videokaart en grote SSD.

Of is dit te futuristisch?

Verwijderd

Ja met thunderbolt. In januari 2012 gedemonstreerd, anno 2013 nog net zo ver van de mark verwijderd als voorheen. Sowieso hebben beide devices geen thunderbolt.

/me had zich 2 jaar geleden voorgesteld in 2012 een laptop met thunderbolt te kopen. Maar dat viel vies tegen qua aanbod. Buiten de macs kan je uit 2? 3? devices kiezen. Heb je al naar de acer W700 gekeken? De beschikbaarheid momenteel is slecht en een dock ontbreekt, maar met wat ge-doe-het-zelf kan je er een desktopvideokaart op aansluiten.

En de toekomst? Tsja, de helft van de mensheid gelooft dat ARM over een aantal jaar x86 overbodig gaat maken, de andere helft gelooft het omgekeerde. Daar is geen pijl op te trekken. x86 kan net zo low-power zijn als ARM: http://www.anandtech.com/...-vs-x86-the-real-showdown.

• Arjan81

Arjan81

Rotterdam

Topicstarter
Bedankt voor de tips en leesvoer. Helaas dus nog niet echt beschikbaar.

Pagina: 1