[Aankoopadvies] Mediaspeler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09-2024
Ik ben op zoek naar een goede mediaspeler om aan te sluiten op mijn Panasonic TX-P42ST50.

Hij zal bedraad worden aangesloten op een Synology NAS, en vervolgens via HDMI via een nog aan te schaffen receiver worden aangesloten op mijn tv.

Ik verwacht van de mediaspeler dat hij goed kan omgaan met alle gangbare formaten, met uitzondering van 3d, dat hoeft van mij niet zo nodig, zie er zelf namelijk amper de toegevoegde waarde van in.
Tevens zou ik het fijn vinden als hij om kan gaan met XMBC of iets soortgelijks.
Tot slot moet ik hem kunnen bieden met een Logitech Harmony Touch, al ga ik er vanuit dat ze dat bijna allemaal wel doen.

Zelf neig ik na het lezen van reviews en beoordelingen naar de Dune HD TV 101, gezien de stabiele firmware en de schappelijke prijs.

Andere spelers waar ik naar heb gekeken zijn de Boxee Box, maar daar las ik van dat de firmware niet wordt ondersteunt door D-link en de WD Live TV.

Mijn budget is ongeveer € 150,-

Is dit de beste keuze of mis ik iets en kan ik toch beter een andere keuze maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
dj_jari schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:31:
...
Ik verwacht van de mediaspeler dat hij goed kan omgaan met alle gangbare formaten, met uitzondering van 3d, dat hoeft van mij niet zo nodig, zie er zelf namelijk amper de toegevoegde waarde van in.
Tevens zou ik het fijn vinden als hij om kan gaan met XMBC of iets soortgelijks.
Tot slot moet ik hem kunnen bieden met een Logitech Harmony Touch, al ga ik er vanuit dat ze dat bijna allemaal wel doen.

Zelf neig ik na het lezen van reviews en beoordelingen naar de Dune HD TV 101, gezien de stabiele firmware en de schappelijke prijs.
...
Zelf ben ik ook in het bezit van een Dune HD TV-101 welke ik gebruik in combinatie met een Synology DS212j en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Om het geheel aan films, etc er qua looks ook wat beter uit te laten zien, gebruik ik Yadis.

De Dune is een prima no-nonsense speler die zo'n beetje alles afspeelt, behalve 3D maar dat is dus geen probleem. Voor zo'n € 100 kun je in mijn ogen geen betere mediaspeler in huis halen.

Zelf heb ik geen Harmony maar ik heb het wel ff gecheckt omdat ik er één overweeg te kopen; de Dune is er mee te bedienen volgens de site van Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-07 16:03
Ik heb een dune smart hd speler en ben hier dolgelukkig mee.. ben nog geen film tegengekomen wat die niet kan afspelen, zelfs 3d sbs volgens mij. Een logitech harmony one kan prima met de dune overweg. Er is een dune topic en daarin staat beschreven hoe je bijv yadis kan installeren. Ik vind het te bewerkelijk, maar het is wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
Ik heb inmiddels de dune mediaspeler gekocht, nu heb ik nog een vraag wat betreft het aansluiten.
In de meterkast staat mijn router en komt ook mijn nas te staan, vanaf daar gaat een kabel richting de tv, nu wil ik daar graag mijn mediaspeler en mijn receiver bedraad aansluiten. Hoe kan ik dat het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
dj_jari schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:45:
Ik heb inmiddels de dune mediaspeler gekocht, nu heb ik nog een vraag wat betreft het aansluiten.
In de meterkast staat mijn router en komt ook mijn nas te staan, vanaf daar gaat een kabel richting de tv, nu wil ik daar graag mijn mediaspeler en mijn receiver bedraad aansluiten. Hoe kan ik dat het beste doen?
Ik heb een netwerkkabel lopen vanaf de router naar de tv, de netwerkkabel is verbonden aan een switch (Logitech wrt54gc). Vanaf de switch lopen netwerkkabels naar tv en ps3.
Ook leuk een goedkope usb geluidskaart aangesloten op de diskstation en de audiokabel op de reciever aangesloten. Via telefoon kan ik ds audio starten en muziek naar de reciever sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
Duidelijk, moet ik in mijn geval met de Nas in de meterkast dan daar een switch plaatsen en in de woonkamer? Moet ik nog ergens op letten als ik switch aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-07 19:11
Wanneer je voor een Dune mediaspeler gaat en je gaat een Switch kopen. Kan het je beste een Netgear Prosafe gigabit switch kopen. Op een of andere manier lijkt Dune met een Netgear switch net wat betere prestaties te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
dj_jari schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:45:
Zoals hierboven ook al geschreven, moet je inderdaad een switch kopen. Dan kan je de netwerkverbinding van die ene kabel ook beschikbaar maken voor alle aangesloten apparatuur. Een switch is doorgaans niet zo gek duur. Ik zou er wel een nemen die tot 1gbps gaat. De Dune heeft genoeg aan 100 mbps maar dan ben je wat toekomst bestendiger. Verder natuurlijk zorgen voor voldoende poorten. Volgens mij kun je dan eigenlijk geen miskoop doen. Zelf maak ik gebruik van Linksys producten en hier ben ik tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
S1NN3D schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 07:25:
[...]

Zoals hierboven ook al geschreven, moet je inderdaad een switch kopen. Dan kan je de netwerkverbinding van die ene kabel ook beschikbaar maken voor alle aangesloten apparatuur. Een switch is doorgaans niet zo gek duur. Ik zou er wel een nemen die tot 1gbps gaat. De Dune heeft genoeg aan 100 mbps maar dan ben je wat toekomst bestendiger. Verder natuurlijk zorgen voor voldoende poorten. Volgens mij kun je dan eigenlijk geen miskoop doen. Zelf maak ik gebruik van Linksys producten en hier ben ik tevreden over.
Ik had nog een oude linksys wrt54 router liggen en deze gebruikt als switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je puur alleen de dune wilt voor media afspelen en niet de extra internet opties gebruikt kan je dan beter voor de 101 kiezen of is de smart sneller en stabieler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
Volgens mij speelt de smart meer formaten af. http://www.avsforum.com/t...v-101-or-dune-hd-smart-d1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Fulltime bluray menu maakt me niet uit.
Pagina: 1