Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SEO] SEO en domeinnamen met een "." in.

Pagina: 1
Acties:

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Hallo

Ik was aan het nadenken over een leuke domeinnaam, en kwam op een leuke naam die eindigt op "cube", maar ik dacht om te eindigen met "cu.be", omdat dat nu toevallig leuk uitkomt, en ik Belg ben.

Maar, SEO gewijs, is dit een goede/slechte zet, of maakt dat helemaal geen verschil om goed te scoren bij zoekmachines?

Dankuwel voor jullie input.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:25
Tot een paar maanden geleden had je voordeel bij een zgn EMD (exact match domain). Ofwel, als de zoekterm voorkwam in de domeinnaam, had je een paar punten voor tov de concurrentie. Dit schijnt tegenwoordig aangepakt te zijn.

Belangrijkste is dat je goede content hebt en veel relevante content hebt. Focus je daar op, en dan komt je positie in Google vanzelf goed.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-11 12:17
Daarbij is een leuke url makkelijker te onthouden dan eentje specifiek op seo gericht, wat handig is in communicatie.

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Ok dankjewel voor het antwoorden! SEO is nu niet echt m'n belangrijkste punt, maar ik ken bijvoorbeeld een website www.cu.be (die doen PHP development ofzo, ik heb totaal niets met dat bedrijf te maken), maar het viel me op dat die met geen mogendheid te vinden zijn op Google, dus begon ik me al vragen te stellen of het lag aan het gesplitste woord "cube", omdat dat woord ook in mijn domeinnaam voorkomt, wist ik niet goed wat denken! :)

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-11 15:33
Had inderdaad ook ergens gelezen dat er minder nadruk gelegd ging worden op de match in de domeinnaam. Logisch ook, want alle exacte domeinnamen (nieuws.nl , webdesign.nl , weer.nl) zijn natuurlijk allang vergeven en op die manier hou je progressie tegen. Of het nu compleet genegeerd wordt weet ik echter niet, dat lijkt me stug.

Gaat je dus lijkt me wel wat "kosten", opportuun gezien.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Carharttguy schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:24:
met geen mogendheid te vinden zijn op Google
Mwah, valt1 wel3 mee??

cijfer = xe hit op Google verwijst naar dat domein.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• WouterKvG
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-11 16:40
Feit is wel dat als je op "cube php consultancy" zoekt de cu.be site niet op de eerste pagina staat. Terwijl cu.be met de zoekopdracht "php consultancy" op de tweede plek staat. Dus in dat opzicht heeft de punt wel degelijk invloed. Maar ik zie nu wel dat ze zich ook echt profileren als cu.be ipv cube. Dus op zich is het logisch dat bedrijven die zich wel als cube profileren hoger komen. Niet echt een goed voorbeeld dus.

- Somnox, 's werelds eerste slaaprobot

Pagina: 1