Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Laptop vindt geen netwerken meer

Pagina: 1
Acties:

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:26
Ik heb een Medion Akoya laptop. (OK, hij's van vrienden, maar ik heb em nu :D).
Tijdje terug zette de dame in kwestie de laptop uit, en 's morgens weer aan. Helaas: totaal niks meer.

Na wat onderzoekjes het ding naar de reparateur gebracht. Na een paar weken terug: diverse chips vervangen, kortsluiting verholpen was de afhandeling zoals die vermeld stond.

Laptop doet het inderdaad weer. Op één ding na: er wordt geen enkel draadloos netwerk meer gevonden.

- De adapter staat aan (FN-F7 voor aan/uit, symbooltje doet mee op het scherm)
- Adapter al een keer verwijderd, stuurprogramma verwijderd, opnieuw opgestart, adapter geïnstalleerd incl nieuw stuurprogramma
- Onderin het scherm blijft het symbooltje met de 5 streepjes staan, met een rood kruis erdoor
- Apparaatbeheer meldt: dit apparaat werkt correct (ook geen uitroepteken)

Ik ben een beetje door de "huistuinenkeuken"oplossingen heen. Enige wat ik nog kan bedenken is dus nog een extra hardwarematig probleem, in de vorm van een defecte wifi adapter (alhoewel, "apparaat werkt correct" zou dat tegen spreken).

Wireless zero staat aan (waat daar bij W7 voor moet doorgaan, althans.
Iemand nog met tips..??

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik kan op mijn laptop ook softwarematig de zender in/uitschakelen, maar heb nog altijd een hardwarematig knopje... staat die toevallig uit ofzo?

• GurbY{nl}
Nee, geen hardwarematige aan/uit. Met Driver Genius de nieuwste drivers nog eens opgezocht, helaas, mag allemaal niet baten. Met een wifi dongle uiteraard direct verbinding, maar trek ik die er uit, dan is het weer "geen verbindingen".

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:08
Sxhroef hem eens open en kijk op de kabletjes van de antenne er wel in zitten. Zou zomaar eens kunnen dat ze dat vergeten zijn.

• GurbY{nl}
General_Snuss schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 08:48:
Sxhroef hem eens open en kijk op de kabletjes van de antenne er wel in zitten. Zou zomaar eens kunnen dat ze dat vergeten zijn.
Godsammelazere..... dit is toch niet te geloven.... Wij de hele ochtend drivers updaten en weet ik wat.. ik zeg, "ik heb nog een tip op tweakers". Nah zegt mijn collega, lijkt me sterk. Ik eigenwijs, schroef em open, ja hoor.. twee losse kabeltjes met twee hele kleine drukplugjes, LOS...

Druk ze erop, spanning erop en hup.. verbinding....

TNX man!!