Sony laat smartphonegebruiker zelf scherm kalibreren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-06 20:36
Hoewel het om een correct nieuwsbericht gaat, is het naar mijn idee volslagen idioot om hierbij een "review" betreft de kijkhoeken van dit scherm te plaatsen. De bijgeplaatste foto is in onbekende omstandigheden geplaatst en lijken ook niet te kloppen met kijkhoek vergelijkingen van andere sites en en videos.

Waarom wordt dit dan geplaatst en de reviews die dit weerleggen betreft dat de kijkhoeken niet goed zouden zijn niet? Erg selectief en in dit geval misplaatste niet correcte informatie.

Het heeft namelijk een enorm effect op de aanschaf bij velen van dit product die hierdoor mischien onterecht afgeschikt worden.

De update maakt nog aannamens ook die kant nog wal slaan.

Niet het niveau Tweakers.net waardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Heeft de redactie dit filmpje al bekeken...
YouTube: Xperia ZとGalaxy S IIIのサイズ感比較

Het lijkt mij eerder dat die afbeelding gewoon nep is, misschien zelf door een concurrent "geplaatst/uitgelekt"... De HTC One X heeft namelijk ook niet zo een slechte kijkhoek...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:30

arnoudwokke

Redacteur
Hoewel het om een correct nieuwsbericht gaat, is het naar mijn idee volslagen idioot om hierbij een "review" betreft de kijkhoeken van dit scherm te plaatsen. De bijgeplaatste foto is in onbekende omstandigheden geplaatst en lijken ook niet te kloppen met kijkhoek vergelijkingen van andere sites en en videos.
Het gekke is dat de foto wel in lijn ligt met de bevindingen van andere sites. In onze hands-on, en die van andere sites zoals The Verge etc, staat duidelijk vermeld dat de kijkhoeken te wensen overlaten.

Uit onze hands-on
De kijkhoeken waren - net als bij de Xperia T overigens - niet geheel perfect: onder een schuine hoek was duidelijk een vermindering in contrast te zien.
En uit die van The Verge
As is commonly the case with Sony displays, the Z's screen looks washed out and quickly fades as you begin to view it off-angle.
Ik heb momenteel de Xperia V in review en daar treedt dit effect ook op; het scherm is simpelweg het minste dat ik de afgelopen tijd op een duurdere smartphone heb gezien. Het komt doordat zwart recht van voren allang niet zwart is (1,2 nits bij zwart, drie keer zoveel licht als bij een One X of iPhone 5 uit het scherm komt), maar van de zijkant zie je veel meer licht, zeker als de helderheid hoog staat.

Ik weet dat het scherm van de Z anders is, maar veel fabrikanten gebruiken hun eigen technieken op het gebied van lamineren en anderszins bij de productie van schermen bij fabrikanten als LG en Japan Display (denk aan de One X, die bij sommigen een scherm van Sony bleek te hebben en toch superieur is aan de Xperia's) een verschil maken.

Mede om deze redenen - en omdat ik geen reden heb te twijfelen aan de bron, die ik ken als site die geen propaganda plaatst maar zelf dingen uitzoekt - heb ik deze kanttekening geplaatst. Als we het toestel binnenkrijgen, zullen wij uiteraard het scherm uitgebreid testen volgens onze eigen protocollen en dan kunnen we een beeld schetsen van hoe goed of hoe slecht het scherm is.

Kortom: de review verduidelijkt en verscherpt onze eigen constatering uit de hands-on en ligt bovendien volledig in lijn met eerdere bevindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Maar om dan alleen die review te plaatsen terwijl een hoop hands on filmpjes en plaatjes weer iets anders uitbeelden. Plaats dan ook die erbij. Als er tientallen filmpjes online staan die het tegendeel beweren zou ik juist gaan twijfelen.

edit: Daarnaast dat kleuren karakter wat je daar ziet doet mij sterk denken aan een effect wat er optreed wanneer je met bepaalde type lenzen van een oplichtend scherm een foto maakt. Heb dit ook meegemaakt tijdens het maken van een product foto van de Iphone4 waarbij exact dezelfde washed out look op de foto te zien was terwijl de viewing angles van een Iphone4 meer dan prima zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Sn0wblind op 21-01-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:23
Sn0wblind schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:00:
Maar om dan alleen die review te plaatsen terwijl een hoop hands on filmpjes en plaatjes weer iets anders uitbeelden. Plaats dan ook die erbij. Als er tientallen filmpjes online staan die het tegendeel beweren zou ik juist gaan twijfelen.

edit: Daarnaast dat kleuren karakter wat je daar ziet doet mij sterk denken aan een effect wat er optreed wanneer je met bepaalde type lenzen van een oplichtend scherm een foto maakt. Heb dit ook meegemaakt tijdens het maken van een product foto van de Iphone4 waarbij exact dezelfde washed out look op de foto te zien was terwijl de viewing angles van een Iphone4 meer dan prima zijn.
Ik denk dat het erg zwaar meetelt dat onze redacteur het toestel met eigen ogen heeft aanschouwd en de kijkhoeken toen erg slecht waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Ik zou dan eerder vragen gaan stellen of er geen variatie betreft samples zijn dan een eenzijdige conclusie te trekken? Niet dat ik Sony als merk zelf wil verdedigen. Maar het komt zo van buitenaf erg krom over op mij en volgens mij aan reacties te zien ook op anderen. Ik kan daar dan ook alleen een conclusie uit trekken dat er meer aan de hand is dan wel of geen slechte kijkhoek. Daarnaast wat ik uit de preview op maakte van Tweakers was dat de kijkhoeken niet optimaal waren in tegenstelling tot erg slecht. Zit dan wel een verschil tussen lijkt me.
Pagina: 1