SMS importeren naar Iphone (3G)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Om toch ook eens aan de Iphone te kunnen gaan wennen heb ik mezelf een 3G gedoneerd.
(Ik ben nooit zo van de dure toestellen en ik wil eerst zien of Iphone mijn ding is)
Nu heb ik op mijn oude toestel (samsung wave) nog smsjes staan.

Het probleem: Hoe krijg ik mijn smsjes van het ene toestel naar het andere?
Google leert mij dat velen met mij dit probleem hebben, een simpele oplossing heb ik helaas nog niet kunnen vinden. Vanuit de Wave kan ik wel smsjes via bleutooth verzenden, maar hij connect dus niet met de Iphone, ook met de nieuwere Samsung Galaxy S van mijn vrouw lukt het niet om de telefoons goed te koppelen en te verzenden.

smsjes vanuit de simkaart kopieren is klaarblijkelijk ook geen optie...

Het zijn maar een stuk of 20 smsjes maar ik wil ze toch graag behouden dus heeft iemand een idee hoe dit op te lossen valt? (Buiten de Wave gewoon houden dan. :+ )

(Ik heb wel wat gevonden m.b.t. MYsql databases maar daar snap ik dus geen hout van.)

Edit: hele domme typo

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 01:11
Als je die sms-jes op de Wave op je sim opslaat dan kun je ze ook volgens mij op de iPhone bekijken, ik weet het niet zeker maar je kan het wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Oplossing: Schrijf ze gewoon over.

Wat jij wilt kan niet, Samsung Bada - iPhone iOS is totaal ander systeem.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Mizgala28 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:17:
Als je die sms-jes op de Wave op je sim opslaat dan kun je ze ook volgens mij op de iPhone bekijken, ik weet het niet zeker maar je kan het wel proberen.
Dat gaat dus helaas niet...
Underworld schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:56:
Oplossing: Schrijf ze gewoon over.

Wat jij wilt kan niet, Samsung Bada - iPhone iOS is totaal ander systeem.
?? Das niet echt een oplossing of snap ik je niet helemaal?

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:48
mveijden schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:56:
[...]

Dat gaat dus helaas niet...

[...]

?? Das niet echt een oplossing of snap ik je niet helemaal?
Kopieren naar de simkaart en dan de simkaart als medium om de sms over te zetten. Andere opties zou ik niet zo weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:44
Een korte search leert dat iPhone geen smsjes importeert.
Het overzetten van smsjes van een iPhone naar iPhone schijnt al een ramp te zijn.

Zet ze gewoon op je sim-kaart. Mocht je over een tijdje voor een andere telefoon gaan ( een Android toestel bijvoorbeeld ) dan kun je deze toch weer uitlezen.

Misschien kun je de gesprekken doormailen? Of vanaf je samsung op je pc zetten ( ik weet niet of samsung pc software heeft voor de Wave? ) zodat je ze op je pc kunt lezen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Een back-up op de sim is inderdaad een optie alleen dan kan ik ze dus niet benaderen.
Samsung kies is wel een programma om je telefoon te koppelen maar tot nu toe heb ik dat programma als vrij dramatisch ontworpen beschouwd. (En daarbij kan ik dan misschien wel de sms back-uppen maar volgens mij niet overzetten)

Toch wel een klein minpuntje voor de Iphone als ik eerlijk ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 01:11
mveijden schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:20:
Een back-up op de sim is inderdaad een optie alleen dan kan ik ze dus niet benaderen.
Samsung kies is wel een programma om je telefoon te koppelen maar tot nu toe heb ik dat programma als vrij dramatisch ontworpen beschouwd. (En daarbij kan ik dan misschien wel de sms back-uppen maar volgens mij niet overzetten)

Toch wel een klein minpuntje voor de Iphone als ik eerlijk ben...
Er is wel een extern programma die dat toestaat, dat is die in de link hieronder.

http://download.instalki....Setup_www.INSTALKI.pl.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:44
Mizgala28 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:34:
[...]

Er is wel een extern programma die dat toestaat, dat is die in de link hieronder.

http://download.instalki....Setup_www.INSTALKI.pl.exe
Misschien een linkje met beschrijving? Ik ga namelijk niet software installeren zonder dat ik weet wat het doet etc.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
SgtElPotato schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:30:
[...]

Misschien een linkje met beschrijving? Ik ga namelijk niet software installeren zonder dat ik weet wat het doet etc.
Dat weerhield mij ook al een beetje, dit is direct een installer vanaf een of andere poolse site...
Wat gaat ie doen?

Pagina: 1