AMD Driver crashed steeds.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392413

Topicstarter
Beste,

Bij het uit standby halen van de videokaart of bij het starten van een videogame zowel in 3xdesktop als 3x1 eyefinity modus krijg ik regelmatig de foutmelding: AMD driver gecrash en hersteld.

Het beeld word zwart, komt weer terug maar game is gecrashed of (bijvoorbeeld) internetcontent is niet meer te zien.

Ik heb gisteren nog (naar mijn weten) alle AMD drivers geupdate, inclusief Catalyst.
Het betreft een XFX HD7950 Black Edition Double Dissipation.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:40

Sorbo

Uw hulp in huis!

Zelf heb ik regelmatig dit probleem gehad, en mijn geheugen bleek het probleem te zijn. Dat uitte zich onder andere in freezes, driver crashes en andere vage problemen.

Draai vannacht eens een paar uurtjes Memtest, als die fouten geeft weet je waar je het moet zoeken ;) Zo niet, dan is het wat anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
De enige manier om de oorzaak te vinden van het probleem is alle onderdelen uit te testen tot je er 1 kan uitsluiten.

Ik zou als eerste die grafische kaart eens uittesten in een andere computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik zou eerder eens de specs posten. Kan makkelijk aan de voeding liggen of van alles

[ Voor 45% gewijzigd door A87 op 21-01-2013 19:29 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07 23:23

Fordox

00101010

het is niet de voeding.
dit soort crashes komen door errors van de gpu, moederbord of geheugen. 1 van die 3 gaat dood, nu nog uitsluiten welke.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 18:42

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

sluit me aan bij bovenstaande en de 1e reagerende, heb zelf ook met Eyefinity gewerkt en dit lijkt indd defect ram, of foutieve settings hiervan.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392413

Topicstarter
Gek genoeg functioneerd het inmiddels wel goed. Overschakelen van 3x desktop naar Eyefinity 3x1 gaat nu vrij vlot. Ook games crashen niet meer.

Had een soort update gevonden voor W8 van AMD zelf... dat geinstalleerd... en na een reboot heb ik geen klachten meer so far...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07 23:23

Fordox

00101010

opgelost toch?

lijkt me ook wel handig als je de officieele w8 drivers gebruikt voor w8 ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1