Mijn eigen website wil ik gaan omzetten naar SEO friendly URL's. Nog voordat ik met mod_rewrite aan de slag ga had ik een vraag of mijn aanpak wel goed is.
Op dit moment genereer ik voor elk nieuw record in de database een uniek id met onderstaand PHP commando:
De URL van een item is dan bijvoorbeeld: www.domein.nl/show_item.p...69127135d56ab1a4c45c3189f
Nu wil ik in die tabel een extra SEO friendly veld aanmaken dat ik -als het ingevuld is- ga gebruiken i.p.v. het sha1 id veld. Dat extra veld mag alleen uit letters, cijfers en een streepje bestaan, en moet uniek zijn. Stel, ik vul daar voor een bepaald product 'kleine-fiets' in.
Ik wou in mijn PHP dan zoiets als de volgende code gebruiken om de link te maken:
De link naar het item wordt dan: www.domein.nl/show_item.php?id=kleine-fiets
Is het een goede manier om het op deze manier aan te pakken?
Op dit moment genereer ik voor elk nieuw record in de database een uniek id met onderstaand PHP commando:
code:
1
| $NewID = sha1( uniqid() ); |
De URL van een item is dan bijvoorbeeld: www.domein.nl/show_item.p...69127135d56ab1a4c45c3189f
Nu wil ik in die tabel een extra SEO friendly veld aanmaken dat ik -als het ingevuld is- ga gebruiken i.p.v. het sha1 id veld. Dat extra veld mag alleen uit letters, cijfers en een streepje bestaan, en moet uniek zijn. Stel, ik vul daar voor een bepaald product 'kleine-fiets' in.
Ik wou in mijn PHP dan zoiets als de volgende code gebruiken om de link te maken:
code:
1
| if ( strlen(trim($row[seofriendlyfield])) ) $link=$row[seofriendlyfield]; else $link=$row[item_id]; |
De link naar het item wordt dan: www.domein.nl/show_item.php?id=kleine-fiets
Is het een goede manier om het op deze manier aan te pakken?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2013 17:47 ]