Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Volgens de handleiding verwacht die appliacne dat je DHCP draait. Doe je dat?
'ifconfig -a' om alle netwerkkaarten te zien (of ze nu zijn geconfigureerd of niet).
'ifconfig -a' om alle netwerkkaarten te zien (of ze nu zijn geconfigureerd of niet).
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Heeft de appliance wel een netwerkkaart voor je geactiveerd in de VM?
in bridged modus zou de dhcp van mijn router een ip adresje moeten vrijmaken.
In andere modussuen (NAT) maakt virtualbox een dhcp server aan op dat virtuele netwerk.
in centos zelf zie ik dus geen netwerkkaart. mist de driver?
virtualbox kan 3(4) kaarten emuleren: (allen geprobeerd en gereboot van vm )
-pcnet pcII
-pcnet fastIII (am79c73)
-intel pro/1000 (en nog 2 intelpro varianten)
-paravirtualize network.
centos lijkt niks te doen met een van allen. ifconfig toont altijd enkel en alleen het loopback 127.0.0.1 adres
tenzij er een simpele truuk mist om het netwerk aan te zetten ben ik bang dat ik een andere methode zal moeten zoeken. Met een werkende vm.....
In andere modussuen (NAT) maakt virtualbox een dhcp server aan op dat virtuele netwerk.
in centos zelf zie ik dus geen netwerkkaart. mist de driver?
virtualbox kan 3(4) kaarten emuleren: (allen geprobeerd en gereboot van vm )
-pcnet pcII
-pcnet fastIII (am79c73)
-intel pro/1000 (en nog 2 intelpro varianten)
-paravirtualize network.
centos lijkt niks te doen met een van allen. ifconfig toont altijd enkel en alleen het loopback 127.0.0.1 adres
tenzij er een simpele truuk mist om het netwerk aan te zetten ben ik bang dat ik een andere methode zal moeten zoeken. Met een werkende vm.....
[ Voor 15% gewijzigd door leuk_he op 21-01-2013 18:13 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
Laat maar.
Andere vm gevonden in OVA formaat, en die herkent wel meteen het netwerk. (op debian ofzo gebaseerd)
http://virtual-t3.sourceforge.net/
Andere vm gevonden in OVA formaat, en die herkent wel meteen het netwerk. (op debian ofzo gebaseerd)
http://virtual-t3.sourceforge.net/
En anders had je via lspci kunnen kijken of 't systeem wel de kaart ziet, dan met lshw -C network kijken of er een module aan hangt, zoniet, module laden en gaan met dat ding. Maar Debian based is sowieso beter
Commandline FTW | Tweakt met mate
Pagina: 1