Upgrade naar Win8 Pro [Win7 Ultimate]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-05 16:07

Raptorial

Sore ga toru mono wa nandemo

Topicstarter
Ik heb gegoogled en dit forum doorgezocht, maar ik krijg het antwoord niet gevonden:

Hoeveel ruimte neemt Windows 8 in NA een upgrade vanaf Windows 7?

Ik weet dat er ongeveer 20GB nodig is voor de installatie, maar na de installatie, hoeveel groeid het totale Windows gedeelte?

Reden is dat ik Win8 wel geinstalleerd krijg naar de SSD, maar ik wil niet dat hij daarna nog maar 1GB vrij heeft.

Ik snap dat dit antwoord afhankelijk is van vele factoren, maar het gaat me er om is het ongeveer 1GB of 18GB, ik heb geen idee.

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_nature
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-09 17:43
Bedoel je nou de grootte van het os nadat je het geïnstalleerd hebt? Het lijkt me dat dit met de tijd groeit door windows updates. Ook houd je met een upgrade je gehele oude mappen en bestanden, die nemen dus ook nog ruimte op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Bij is alleen mijn C:\Windows directory 21,1GB, maar dat is niet alleen de Windows 8 installatie. Als je echt safe wil zitten zou ik iets van 30GB pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:31

Eagle Creek

Breathing security

Na je upgrade houd je nog een kopie van je oude installatie bij je, die je vervolgens met Schijfopruiming weer netjes kunt wegpoetsen om de GB's vrij te maken.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial

Raptorial

Topicstarter
Ja mijn vraag is na de upgrade.
Ik geloof dat Eagle Creek het antwoord geeft. Ik kan dus Win8 over mijn Win7 zetten met 20GB vrije ruimte, en daarna er voor zorgen dat ik weer vrije ruimte krijg.
Dat is gunstig, dan ga ik upgraden.

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:31

Eagle Creek

Breathing security

Mooie avatar heb je ;).

Je krijgt zeg maar zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.ttgtmedia.com/ITKE/uploads/blogs.dir/79/files/2010/10/win7upgrade-discard2.jpg

Ik heb onlangs twee machines geüpgraded van Vista naar Windows 8 en na het draaien van schijfopruiming won ik vele GB's.

[ Voor 4% gewijzigd door Eagle Creek op 22-01-2013 09:07 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:53

TheVMaster

Moderator WOS
PFff..dit had je natuurlijk gewoon via Google moeten kunnen vinden. Vind dat je best wat meer moeite had mogen doen hoor en een beetje logisch nadenken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial

Raptorial

Topicstarter
Ik heb 75 minuten gegoogled zoals ik in mijn eerste post heb aangegeven heb ik gegoogled.
Om precies te zijn op termen als:
Windows 8 space usage after upgrade, windows 8 system file use after upgrade bla bla bla, maar ik kwam steeds op de 20GB.

Dank aan Eagle voor de hulp.
En dank aan TheVMaster voor het zelf de tijd nemen voor het lezen van mijn eerste post.

Knowledge is power

Pagina: 1