Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Exchange 2003] Unknown Users - Na Restore.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een restore moeten uitvoeren van een server wat goed ging.
Ik had hierbij de exchange restore uitgevoerd: [server 2003 - Exchange 2003] restore op andere server.
Zie de bovenstaande link voor meer informatie.

Nu werkt alles als een zonnetje! (bijna)

Ik heb in exchange -> Mailboxes van alle gebruikers een S-1-5-21-3700163271-30084............... account staan.
Er staat een normale gebruikers account, die erbij is gekomen nadat de user opnieuw aangemaakt is en het restore account.

Nu heb ik met Exmerge geprobeerd om deze onbekende profielen uit exchange te halen en als pst terug te zetten in het gebruikers profiel maar helaas... ik kon alleen van de huidige mailboxen die niet onbekend waren een pstfile maken.

Iemand enig idee hoe ik toch nog de data uit deze accounts kan krijgen?
Er staat nog mail in die ik nodig heb.

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing gevonden, wel een omweg...

Nieuwe gebruiker maken zonder mail account, vervolgens de onbekende accounts reconnecten hiermee.
Inloggen op een PC met outlook, mailbox openen en een backup maken naar een pst file. Vervolgens restore op de gewenste gebruiker.

Verwijderd

Topicstarter
Gaat niet werken!

Iemand toch enig idee wat ik kan doen?

Ik heb in exchange -> Mailboxes van alle gebruikers een S-1-5-21-3700163271-30084............... account staan.
Er staat een normale gebruikers account, die erbij is gekomen nadat de user opnieuw aangemaakt is en het restore account.
Ik wil het account koppelen aan een account die geen exchange mailbox heeft maar dan krijg ik weer een andere error:
Afbeeldingslocatie: http://img541.imageshack.us/img541/8497/fixet.jpg

Iemand enig idee?
Ik heb ook met Exmerge de data proberen terug te halen maar dan zie ik de mailbox niet.

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
Waarschijnlijk heeft iemand hetzelfde mailadres. Moeilijk te zeggen wie het is. Mischien dat je dat met ADSI edit kunt achterhalen.

[ Voor 24% gewijzigd door marc181982 op 28-01-2013 18:44 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

marc181982 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 18:41:
Waarschijnlijk heeft iemand hetzelfde mailadres. Moeilijk te zeggen wie het is.
D'r staat letterlijk in de melding bij welk object dat "legacyExcangeDN" al in gebruik is. ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt, het is wel het zelfde email adres.. dus ik had eerst de gebruikers moeten maken zonder mailbox en deze moeten koppelen?

Zoja, dan weer wat geleerd :P

Kan ik het ondanks het mail adres inderdaad al in gebruik is toch de mailbox nog openen?

** EDIT **

We hebben nog een oude mdbdata backup. We gaan opnieuw een server installeren en zo de mdbdata restoren. Heb anders geen idee hoe we het moeten fixen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2013 10:12 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Er staat dat het de LegacyDN is die al in gebruik is. Die is met ADSIEDIT wel te veranderen, eventueel tijdelijk.

En ja, je kan vanuit een in nieuwe omgeving herstelde database het beste de mailboxen aan een nieuwe gebruiker koppelen, elke gebruiker kan en mag maar een mailbox hebben.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost

Nieuwe server geinstalleerd, hier exchange op uiteraard.
Vervolgens een database restore met eseutil uitgevoerd:
1. eseutil /mh "drive:\program files\exchsrvr\mdbdata\database_name.edb"
Hier kwam ik op een dirty shutdown, vervolgens het volgende artikel gepakt.
2. http://forums.msexchange...._1/key_/tm.htm#1800569311
Hierna kon ik de mailboxen met de clean up agent reconnecten.
Gebruikers aangemaakt zonder mailbox, vervolgens de mailbox gekoppeld en met exmerge een pst gemaakt. Alles liep als een zonnetje.

Dit even doorlopen om zo te zorgen dat exmerge onder de domain admin gaat werken:
http://www.petri.co.il/gr...on_exchange_2000_2003.htm

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:14
Thanks voor het delen. Ik hoop het nooit mee te maken, maar wie weet kan ik je info gebruiken :)

Fijn dat het weer werkt bij je.
Pagina: 1