[Aux] Hoge temp; rest extreem laag?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388720

Topicstarter
Hoi Allen,

Ik besloot mijn pc een schoonmaak beurt te geven; nadat ik merkte dat er fps drops kwamen tijdens het gamen.

De gpu steeg toen tot 60 graden; dit is nu weer netjes rond de 40.
Echter zie ik uit het niets een hoge temperatuur op de AUX (60 graden, while idle)

Nu heb ik een beetje gegoogled en werd het mij niet zo snel duidelijk wat de aux was; Ik vermoed nu dat het mijn moederbord temp repesenteert?

Afbeeldingslocatie: http://rickleijten.com/dafaq.jpg

Ook 'detect' speedfan 3 fan's waarvan er één stil zou staan. Ik heb er echter maar 2 in gebruik.

Wat zou het kunnen zijn en wat kan ik eraan doen?

Ik maak me dankzij het brandende icoontje toch een beetje zorgen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gebruik geen Speedfan. Dat programma klopt vrijwel nooit. Probeer eens CoreTemp of HWMonitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:29:
Gebruik geen Speedfan. Dat programma klopt vrijwel nooit. Probeer eens CoreTemp of HWMonitor.
Bedankt voor je reactie.
Echter heb ik nu HWMonitor geprobeerd en zijn de resultaten niet zo heel verschillend als die met speedfan

Afbeeldingslocatie: http://rickleijten.com/hwmon.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Aux temp is onzin en speedfan is bagger
speedfan geeft bij mij aux 124 graden tis onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar wat is het dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Chipset denk ik maar die is niet echt die temperatuur dus maak je er maar niet druk om ;)
En die 54 graden op tweede plaatje is niet erg pas als het 90 of hoger is moet je even gaan oplossen.

[ Voor 18% gewijzigd door maarten12100 op 21-01-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-07 16:17
Off AUX bestaat niet... Dus krijgt het een default waarde ?
Bij mij is het ook 128* C oid, maar het doet niks, alles heeft een fluctuatie, behalve AUX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:53
Ik zou me er ook niet zo druk over maken. Eventueel nog even in de BIOS kijken hoe de temperaturen daar zijn, maar zoals hierboven al vermeld, AUX is vaak een niet bestaande temperatuur sensor waardoor hij random waardes krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 16:57

Maximilian

You've been Maxxed...

Ik kijk eigenlijk ook nooit naar die temp.

Er is een aansturingsmodule die op de chip zit waarvan alle hardware monitors denken dat ze de juiste "driver" daarvoor hebben, maar dat is niet zo...

Beetje net als je multimeter die op een verkeerde stand staat als je probeer iets uit te lezen.

Tenzij de hardware monitors de goeie driver hebben zal je deze waarde altijd blijven zien en soms zelfs 130C kunnen bereiken.

Probeer voor de gein eens een overclock tooltje van je moederbord te downloaden en daar in gaan kijken wat welke temp aan geeft...
Misschien kom er dan achter wat het werkelijk is, of juist fake is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:12
aux kun je volgens mij altijd negeren. Zoals hierboven al stond, denken de meters een waarde te krijgen van iets wat eigenlijk geen temperatuur waarde doorgeeft. Bij mijn systeem geeft hij zelfs - temperaturen aan.

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Pagina: 1