Verwijderd

Topicstarter
Van netwerken ken ik genoeg maar van kabel televisie weet ik jammer genoeg (nog) niet alles. Situatie schets:

- TV kabel komt van een straatpaal naar ons huis
- Onder de dakgoot is deze kabel d.m.v. een koppelstuk aan elkaar gezet geweest wegens kabel breuk in het verleden (arm van bulldozer te ver uitgereikt en SNAP)
- Kabel gaat daar naar beneden, het huis in, en komt weer naar boven vlak achter de TV in een wand doos

Ik heb nog niet precies gekeken maar volgens mij is dat koppelstuk buitenhuis F-Connector, en komt het woord COAX pas in het verhaal bij de uiteindelijke wand doos?

Nu willen we een TV bijplaatsen, toevallig dicht in de buurt waar de kabel toekomt aan het huis en waar dat koppelstuk zit. Ik vermoed dat dit F-Connector is dus zoek ik een f-connector splitter + kabel + iets om er COAX van te maken.

Nu is de kwaliteit zo al slecht, op de meeste zenders zit ruis, dus moet er ook meteen versterkt worden. Kan ik al versterken vanaf die f-connector splitter buitenhuis?

Op deze site: http://www.vego.nl/hirschmann/index.html vind ik aftak elementen en signaal verdelers. Aftak elementen verliezen serieus wat db, signaal verdelers minder maar toch ook wel iets.

Moet ik dan zo'n signaal verdeler kopen, dat koppelstuk buitenhuis weg doen, daar de verdeler tussen steken + een extra kabel trekken en dan op beide kabels een coax versterker steken? Hoe ga ik dan van F-connector naar uiteindelijk coax?

Verwijderd

de basis moet eerst goed zijn, een versterker gaat anders de problemen ook versterken (bijv. de ruis). Het verhaal is me erg onduidelijk. Tot de doos in huis waar de kabel binnenkomt is het beheer voor de leverancier (bijv. Ziggo). Een kabel hoort niet via een dakgoot te lopen.

Al die splitters e.d. moeten binnenshuis zitten, dat koppelstuk hoort ook niet onder de dakgoot in de openlucht.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:35

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter woont in België hè, daar lopen die aansluitingen blijkbaar bovengronds :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Ah, dat verklaart veel. Dat had ik niet door.

Ik vermoed dat het probleem in iedergeval in die connector zit onder de dakpan, eerst de ruis wegkrijgen, daarna kan je eenvoudig met een splitter binnenshuis aftakken.

Het beste zou het zijn om die connector helemaal weg te krijgen, misschien kan de kabel eerder het huis in? In Nederland kan je met zoiets de leverancier opbellen en repareren ze het gratis.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2013 15:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Binnenshuis aftakken is niet mogelijk aangezien die kabel maar 1x naar boven komt en dat is achter de TV. De 2de TV komt op een plek aan de andere kant van het huis.

Ik kan dus niet gewoon die connector onder de dakpan lostrekken en daar zo'n signaal splitter (F-Conn) tussen steken?

Graag wil ik het zelf doen aangezien de kabel leverancier me hiervoor een serieuze offerte doorgestuurd heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2013 15:35 ]