Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bezoekers Noord-Korea mogen telefoon meenemen

Pagina: 1
Acties:

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30
In dit nieuwsbericht word gesproken over een bezoek van Google-ceo Eric Schmidt en een Amerikaanse politicus aan het land.
Als er met ''een Amerikaanse politicus'' meneer Bill Richardson bedoeld word,dan klopt de term ''politicus'' niet want zijn termijn als gouverneur van New Mexico liep in 2011 af en is hij sindsdien het bedijfsleven ingegegaan.
In diverse artikelen word de term ''a delegation of business leaders'' gebruikt in verwijzing naar het bezoek van Eric Schmidt en Bill Richardson aan Noord Korea.

Overigens vind ik het gebruik van de woorden ''de dictatuur'' in de zin ''Om te kunnen bellen zullen bezoekers van de dictatuur op het vliegveld.....'' enigzins stemmingmakerij, dit had ook weggelaten mogen/kunnen worden.
(Maar dat is geen feit, slechts een mening ;) )

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Heb er oud-politicus van gemaakt. Verder is Noord-Korea een dictatuur, lijkt me geen stemmingmakerij :)

Ik ben helemaal geen stagiair

• Hippocampus
Dat noord Korea een dictatuur is zijn we het alletwee over eens. Misschien snap je mijn redenering zo beter:

Nederland is een (parlementaire) democratie, maar dat zal in zinsverband ook niet vaak toegevoegd worden tenzij het nuttig is.

Voorbeeld: ''Om te kunnen bellen zullen bezoekers van de democratie op het vliegveld ....''

Het is een verschil in mening dus hou ik het hierbij.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:04
verschil zit 'm erin dat het feit dat N-Korea een dictatuur is, wel nuttige achtergrondinformatie is bij dit artikel. Mocht je dat niet weten dan zou het onduidelijk zijn waarom dit artikel überhaupt nieuwswaardig is.

• Hippocampus
mcDavid schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:04:
verschil zit 'm erin dat het feit dat N-Korea een dictatuur is, wel nuttige achtergrondinformatie is bij dit artikel. Mocht je dat niet weten dan zou het onduidelijk zijn waarom dit artikel überhaupt nieuwswaardig is.
Goed punt, maar dan zou het neutraler en dus meer informerend overkomen in de openings alinea.

Bv: Wie het dictatoriale Noord-Korea bezoekt, mag zijn telefoon meenemen.

Het is een beetje moeilijk te omschrijven waarom het nu (in mijn ogen) zo raar overkomt.

Maar nu hou ik er echt over op hoor :)