Toon posts:

[W8] Enkel een productkey kopen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo juist windows 8 geinstalleerd op mijn laptop, dit heb ik met dezelfde bootable usb disc gedaan als mijn desktop en dan ook de zelfde key gebruikt. Wist al wel dat dit niet de bedoeling was, omdat MS het 1:1 beleid heeft, 1 licentie per systeem, maar het deed het dus dacht waarom niet die key koop ik later wel.

Nu vraagt mijn laptop om activatie ( wat dus niet mogelijk is aangezien deze key reeds gebruikt is ) en wil ik graag een nieuwe licentie aanschaffen. Als ik op de site van windows kijk krijg ik daar echter alleen de mogelijkheid om de windows 8 upgrade assistent de downloaden. Dit doe ik, er word op compatibiliteit gecontroleerd, maar als ik dan op volgende klik krijg ik de melding dat windows 8 niet te downloaden is in mijn land/regio. Wat natuurlijk onzin is want ik heb net zo goed op mijn desktop op deze manier windows 8 kunnen downloaden en installeren.

Mijn vraag dus, windows 8 is al actief op mijn laptop en vraagt enkel om een nieuwe product code, waar kan ik deze kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
De Microsoft Store.

[ Voor 63% gewijzigd door Turdie op 21-01-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dat het upgarde-proces aangeeft dat Windows 8 Pro niet beschikbar is in jouw regio komt, omdat je reeds Windows 8 Pro draait op het betreffende systeem.

Een licentie aanschaffen kan gewoon via de Microsoft Store: http://www.microsoftstore...fcf5f9d75b1f0a1debadf2d30 Let er wel op dat je de juiste taal etc etc hebt. :)

edit: Zie ook hieronder.

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 21-01-2013 14:06 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:19

TheVMaster

Moderator WOS
Je zou dat ook vanuit Windows 8 moeten kunnen doen. Ik heb ook vanuit een bestaande Windows 8 installatie een upgrade key (via die upgrade assistant) kunnen kopen. Misschien moet je even bij je regional settings je land naar UK wijzigen ofzo. Volgens mij heb ik het zo ook aan de praat gekregen.
Ik ga het nog wel ff checken.

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 21-01-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de links die gegeven worden naar de microsoft store sturen mij weer door naar de bekende upgrade assistent pagina waardoor ik weer met hetzelfde probleem zit.

Net even gebeld met microsoft, en daar werd me aangeraden om dan maar even vanaf een andere pc de code te kopen, een waar nog geen W8 op staat. dat word dus weer ff de oude hdd er in schroeven, daar staat nog een installatie van windows 7 op.

bedankt voor de reacties in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Via de Windows Store kan ik alleen Upgrade key kopen...
Ik heb geen eerdere legale Windows key tot mijn beschikking, kan ik dan toch een Windows 8 upgrade key aanschaffen en gewoon Windows 8 als een schone installatie installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:19

TheVMaster

Moderator WOS
edgarf28 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:20:
Via de Windows Store kan ik alleen Upgrade key kopen...
Ik heb geen eerdere legale Windows key tot mijn beschikking, kan ik dan toch een Windows 8 upgrade key aanschaffen en gewoon Windows 8 als een schone installatie installeren?
Ehh..neej :) Je zult dan een complete versie moeten aanschaffen.
Pagina: 1