windows 7 te grondig geschoond

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363299

Topicstarter
Door gebruik van ccleaner zouden er registers verloren zijn gegaan en daardoor krijg ik nu steeds blauwe schermen. Volgens kennissen zou er een recovery gedaan moeten worden maar helaas ben ik de cdrom en code kwijt van de originele windows 7 64 bit versie.
Wie heeft er een idee om dit probleem op te lossen?

Mvg
André

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Werkt safe mode (F8 tijdens start) nog? Zo ja, dan kun je daar met system restore terug in de tijd, of bijvoorbeeld een 'sfc /scannow' doen. Zo nee, dan zul je een DVD van Win7 moeten hebben om een recovery te proberen.
Weet je nog wat er exact is verwijderd met ccleaner trouwens? Dat progje heeft prima backupmogelijkheden die standaard aanstaan, heb je die bewust overgeslagen of uitgezet?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
De DVD gewoon downloaden op de computer van de buurman en de key gebruiken die aan de onderkant van je computer geplakt zit. Die kun je altijd gebruiken. Sinds Vista zijn keys tussen OEM, Retail en Volume gewoon uitwisselbaar tussen de verschillende DVD's.

Als de productsleutel is weggevaagd door veelvuldig schuiven over tafels, dan kun je ook de SLIC tabellen gebruiken voor activatie. Dan moet je echter wel weer de DVD hebben waarop jouw OEM sleutels staan. Fabrikanten hebben de scripts vaak al toegevoegd, dus dan hoef je vaak alleen maar te installeren en is activeren helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:33

Wish

ingwell

Om de productsleutel te achterhalen (en je hebt geen stickertje meer), kun je in Windows ook eens dit programmatje gebruiken:
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/

Moet je wel tussen de blauwe schermen door kunnen werken.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

De gratis variant pakt windows 7 niet :) kijk maar naar het grafiekje.
Probeer anders http://www.nirsoft.net/ut...viewer.html#DownloadLinks

[ Voor 38% gewijzigd door xAn52 op 21-01-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ccleaner vraagd inderdaad of ik een backup wil maken, maar heb het steeds weggeklikt. Jammer, maar het is nu eenmaal zo. Ik weet dus niet wat er precies is verwijderd.
De aktie met F8 heb ik inderdaad vaker gehoord. Zal het vanavond eens proberen.
Een dvd heb ik dis niet, vandaar mijn pging via tweakers...
DeBolle schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:42:
Werkt safe mode (F8 tijdens start) nog? Zo ja, dan kun je daar met system restore terug in de tijd, of bijvoorbeeld een 'sfc /scannow' doen. Zo nee, dan zul je een DVD van Win7 moeten hebben om een recovery te proberen.
Weet je nog wat er exact is verwijderd met ccleaner trouwens? Dat progje heeft prima backupmogelijkheden die standaard aanstaan, heb je die bewust overgeslagen of uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Enig idee waar ik de DVD vandaan zou kunnen downloaden? Linkje met de sleutels er al op?
Trommelrem schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:42:
De DVD gewoon downloaden op de computer van de buurman en de key gebruiken die aan de onderkant van je computer geplakt zit. Die kun je altijd gebruiken. Sinds Vista zijn keys tussen OEM, Retail en Volume gewoon uitwisselbaar tussen de verschillende DVD's.

Als de productsleutel is weggevaagd door veelvuldig schuiven over tafels, dan kun je ook de SLIC tabellen gebruiken voor activatie. Dan moet je echter wel weer de DVD hebben waarop jouw OEM sleutels staan. Fabrikanten hebben de scripts vaak al toegevoegd, dus dan hoef je vaak alleen maar te installeren en is activeren helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ga ik vanavond testen. Ik zal nog ff melden of het gelukt is. Thanks
xAn52 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:48:
De gratis variant pakt windows 7 niet :) kijk maar naar het grafiekje.
Probeer anders http://www.nirsoft.net/ut...viewer.html#DownloadLinks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wish schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:44:
Om de productsleutel te achterhalen (en je hebt geen stickertje meer), kun je in Windows ook eens dit programmatje gebruiken:

Vergeet niet de OEM certificaten te backuppen als je deze methode gebruikt! Deze productsleutels kun je namelijk niet activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb geen idee wat het is/zijn. Ik denk dat deze optie toch boven mijn petje gaan. Wellicht dat iemand een optie heeft voor iemand die wel wil, maar niet zo goed durft en geen risico's wil lopen?
Trommelrem schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:48:
[...]

Vergeet niet de OEM certificaten te backuppen als je deze methode gebruikt! Deze productsleutels kun je namelijk niet activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-07 17:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Anoniem: 363299 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:06:
Enig idee waar ik de DVD vandaan zou kunnen downloaden? Linkje met de sleutels er al op?

[...]
Daar kunnen wij je niet mee helpen.. ;)

Via de Microsoft servers kun je overigens wel verschillende ISO`s vinden voor 64-bit versies. Daar kun je je eigen sleutel dan op toepassen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:32

TheVMaster

Moderator WOS
Afgezien van het feit dat je natuurlijk nog niet zoveel gepost hebt op GoT is het niet nodig om zelf meerdere reacties achter elkaar te plaatsen. we hebben hiervoor de wijzig knop uitgevonden (die je vind aan de bovenkant van je post).

Daarnaast zou ik niet vragen om een dvdtje met keys er al op, want dat riekt naar warez ook al bedoel je het volgens mij niet zo. Zelf zou ik de veilige modus proberen een een recovery punt terug zetten.

Mocht dat niet werken, dan zit er niets anders op dan een nieuwe Windows cd te kopen. Je kunt nog wel proberen om dan gelijk naar Windows 8 te gaan, die kun je nog een paar dagen kopen voor 29 euro via de Microsoft Store. Mogelijk kun je die clean installeren en aangezien je een Windows 7 legaal is zou dat gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 15:07
Windows 7 DVD kan je hier (legaal) downloaden: http://www.mydigitallife....1-iso-from-digital-river/
Let wel op dat je de juiste versie download en installeert anders werkt je EIGEN code niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Anoniem: 363299 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:06:

[...]
Keys heb je niet nodig als je al een legale Windows 7 install hebt.
Gaat het om een kant-en-klaar-PC of een laptop? Dan is er altijd een sticker te vinden op de achter-/onderkant.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-07 21:30
Wish schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:44:

optie 1

http://digitizor.com/2010...ows-7-product-cd-dvd-key/
deze is dan wel gratis

maar dan heb je als nog het zelfde probleem aan gezien je niet door kan starten

optie 2

met dit zou je hem ook moeten zien ook heb je hem gesloten als 2de HDD
link http://www.nirsoft.net/utils/produkey.zip

laat weten als het werkt we zullen het wel horen denk

[ Voor 102% gewijzigd door NLMarcel194 op 21-01-2013 19:49 ]

Pagina: 1