Upgrade Videokaart , maar welke ?

Pagina: 1
Acties:

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40
Tweakers ,

Ik struin al 2 weken internet af , lezen van reviews , benchmarks , etc etc. Maar ondertussen heb ik zoveel gelezen dat ik het echt niet meer weet.

Mijn computer staat in de woonkamer , fungeert als htpc , en als gamebak voor mij zelf. Dit alles gaat uiteraard via hdmi in FULL HD.

Mijn oude kaart was een geforce 550ti , deze voldeed tot voor kort altijd aan mijn eisen , maar sinds ik de computer beneden heb staan op een groot scherm , dus een veel hogere resolutie zat gamen met alle pracht en praal er niet meer in.

Games die ik draai zijn erg divers , Dirt 3 , batman arkham city , battlefield 3 . far cry 2 om er maar even wat op te noemen.

Budget is eigenlijk maximaal 200 Euro , totdat ik de 7870 joker card tegen kwam met een tahiti LE gpu.

Toen was ik helemaal de weg kwijt... Merk maakt mij niet uit , nvidia , amd , boeit me eigenlijk niet.

Wat ik dus wil is dat de kaart tijdens een filmpje kijken lekker stil is , tijdens gamen mag hij herrie maken dat maakt niets uit. Maar ik wil wel graag net als in battlefield 3 alles lekker op ultra kunnen zetten.

Vandaar dat mijn voorkeur naar een 7870 joker card gaat met tahiti gpu.

Iemand nog andere ideen?

Specs van de computer

Gigabyte moederbord , simpel ding h61 chipset volgens mij.
Intel core i7 2600
8GB ddr3 kingston
Bequit 530watt L7 voeding ( modulair en heeft 2x pci-e voeding )

De kaart mag trouwens maximaal 280mm zijn , anders past het niet in de behuizing.

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Zou de Sapphire 7870 XT nemen ipv die jokercard - zelfde Tahiti chip maar dan stiller en koeler
http://afuture.nl/productview.php?productID=757285
Past in je behuizing is 27,5cm lang
http://www.sapphiretech.c...pid=1790&psn=&lid=1&leg=0

[ Voor 31% gewijzigd door calsonic op 21-01-2013 14:27 ]

• Galaxis
Thnx , ik dacht dat club3d de enige was met een 7870 gebaseerd op een tahiti gpu.

• calsonic
  • Niet online
Nee zijn er vier : Club 3D, PowerColor en VTX3D maar alle 3 dezelfde waardeloze koeler als de jokercard.
En dus de beste optie v/d 4 de Sapphire met dual-x koeler.

[ Voor 46% gewijzigd door calsonic op 21-01-2013 14:31 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Die is ook pas sinds kort leverbaar, vandaar dat hiervoor altijd de club3d werd aangeraden.
Voor die paar euro zou ik inderdaad de betere koeler nemen.
pricewatch: Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5

[ Voor 32% gewijzigd door mitsumark op 21-01-2013 16:28 ]

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik zou deze ook zeker overwegen.

pricewatch: MSI N660 TF 2GD5/OC

Ding is super still standaard OC uit de doos. En het zwaarste spel dat je speelt is BF3. Deze doet het beter op de 660. Daarnaast hangt het van het spel af welke beter/sneller is. Verder vaak net wat betere driver support bij nvidia, en men "zegt" dat de kleuren ook wat mooier zijn bij het groene kamp.
Daarnaast is deze kaart een stuk kleiner en zuiniger...........

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
BF3 draait op de 7870 tahiti beter dan op de 660, sterker nog, de 660ti heeft het er moeilijk mee.
Kleurverschil is iets van 10 jaar terug, dat zie je niet meer.
Hij is wel stiller en zuiniger inderdaad.

• Galaxis
En iets van een 670 tweedehands zoeken ? 200 euro is budget , 210 voor een 7870XT heb ik er dan nog wel voor over..

• calsonic
  • Niet online
j0ppie schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:14:
Ik zou deze ook zeker overwegen.

pricewatch: MSI N660 TF 2GD5/OC

Ding is super still standaard OC uit de doos. En het zwaarste spel dat je speelt is BF3. Deze doet het beter op de 660. Daarnaast hangt het van het spel af welke beter/sneller is. Verder vaak net wat betere driver support bij nvidia, en men "zegt" dat de kleuren ook wat mooier zijn bij het groene kamp.
Daarnaast is deze kaart een stuk kleiner en zuiniger...........
Denk dat hij iets langer als een jaar met zijn kaart gaat doen - dus moet je hem niet een Twin Frozr met ellende fans aanraden - web staat vol met negatieve ervaringen over die cheap fans.
Galaxis schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:11:
En iets van een 670 tweedehands zoeken ? 200 euro is budget , 210 voor een 7870XT heb ik er dan nog wel voor over..
Beste bang-for-buck kaart is gewoon momenteel de 7870 XT.
Het is dat ik al een Asus 660Ti heb anders had ik ook een Sapphire 7870 XT gehaald.

[ Voor 18% gewijzigd door calsonic op 21-01-2013 18:47 ]

Pagina: 1