Goede films om je pro logic 2 of neo 6 surround te checken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illya89
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06 23:11
Hallo

Ik ben uit België en heb digitale tv van telenet. Op de gangbare zenders wordt er niet uitgezonden in 5.1 maar in stereo. Nu lees ik overal dat in stereo geluid dolby pro logic 2 informatie of dts neo 6 informatie kan zitten zodat er toch een surround geluid gevormd wordt. En soms is het ook echt indrukwekkend hoe het geluid omgezet wordt. En soms trekt het op niks. Kent iemand goede films om dit eens te testen?

Mvg Illya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413389

probeer het gewoon en films met actie zijn vaak wat meer surround georiënteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Puur voor het testen kun je hiermee wel even vooruit: http://www.demo-world.eu/...h-definition-trailers.php

Voor films het goede DTS kun je Googlen. Daar vind je 100en topics met dezelfde vraag :)

Persoonlijk ben ik weinig onder de indruk van PL2 of Neo6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illya89
Ja maar je kan toch niet anders als je stereogeluid hebt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 20:08

Mikayu

.srt

Volgens mij zit er nergens extra info in een stereo kanaal. Je versterker pikt het geluid op waarvan hij denkt dat het aan de achterkant vandaan komt en speelt dat achter af en stemgeluid probeert hij naar de center te mixen. Dit pakt niet altijd even mooi uit. Persoonlijk houd ik hem dan liever op stereo.

Maar ik denk dat je blij moet zijn dat je stereo hebt over je tv. Hier bij ziggo is het meeste 5.1 maar als er een film is klinkt het nog als opgefokte stereo met weinig tot geen achter geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-06 12:22

Chris van der G

Tailchakra

Ik zeg dark knight, prometheus, tron legacy & gladiator daarmee vind ik persoonlijk dat je goed je geluid kunt "testen". Perfect geluid zit er in die films! Word ook veel gebruik gemaakt van surround. Misschien lekker om mee te kijken

[ Voor 41% gewijzigd door Chris van der G op 22-01-2013 08:21 ]

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illya89
OK Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:58
Saving private ryan (kogels vliegen je om de oren)
Pearl Harbor (vliegtuigen die rondom je vliegen)

En zo nog heel wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illya89
Dat is wat ik al een tijdje zocht hoor, zo een lijst met goeie films om het geluid te testen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-06 12:22

Chris van der G

Tailchakra

Scifi en oorlog doen het over het algemeen heel goed bij surround. Buiten dat ook bij stereo als je je tonen wilt "testen". Meestal hele zware/lage/hoge en knallende geluiden. Het heeft over 't algemeen alles wel dankzij de special effects & soundtracks.

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:49
Begrijp ik hier goed uit dat je slechts twee speakers hebt staan? Of heb je daadwerkelijk ook een 5.1 set staan?

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illya89
Nee nee, 6.1 eigenlijk zelf :)
Pagina: 1