Laptop gezocht binnen budget

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:28
Mijn vriendin wil graag een nieuwe laptop. Wat ze er vooral mee doet is internet, muziek luisteren, films kijken, thuis werken via remote desktop/VPN etc. Gebruik is vooral thuis, dus mobiliteit is niet echt van belang. Opslag eigenlijk ook niet, want de meeste films zullen vanaf het media center draaien. Dus liever een SSD dan een schijf van 1TB.

Mijn ervaring is dat een laptop veel sneller aanvoelt als er een SSD of hybride schijf in zit. Het hoeft niet het allersnelste schijfje ooit te zijn maar dat wachten op zo'n 5.400 rpm hdd is niet echt meer van deze tijd. Dus er moet een SSD/hybride in zitten of makkelijk in te plaatsen zijn.

Daarnaast is een full-HD scherm normaal gezien een pré alleen zij vindt het dan allemaal te klein worden. Ik heb zelf een Vaio F11 met 16 inch Full HD en dat vind ze niets, ook niet als je het iets schaalt. Schermresolutie dus maximaal 1600x900 maar waarschijnlijk nog ietsje lager, maar goed, daar is natuurlijk ook nog wel prima mee te werken.

Nu alleen nog het budget. Dat is eigenlijk zo rond de 700 euro. Daar zit wel iets rek in maar boven de 800 wordt het lastiger. Ik zag al wel een Vaio E-serie maar die zijn zonder SSD (ja, meerprijs 220 euro). Misschien kan ik er zelf een inbouwen? Nu had ik ook zelf al de Lenovo U410 gevonden (inclusief niet al te positieve review op Tweakers) maar ook de Toshiba U940-101. Heeft iemand hier ervaring mee? En is er misschien een mooie Dell te vinden die hieraan voldoet?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:23

Croga

The Unreasonable Man

Met die eisen voldoet zo'n beetje iedere laptop wel. Voor dat gebruik is de CPU van geen belang (alles wat nu te krijgen is, is snel genoeg), GPU van geen belang (er wordt niets grafisch gedaan dus zelfs embedded is goed genoeg), geheugen van geen belang (2GB is genoeg, 4GB meer dan genoeg), HDD van geen belang (losse SSD bij kopen en zelf vervangen; is in geen enkele laptop een probleem) en scherm van geen belang (1366*768 is in ieder merk/klasse te krijgen).

Ofwel: Ga naar de Pricewatch, selecteer de slider voor prijs op maximaal 700, selecteer resolutie en eventueel scherm diagonaal (15" op 1366*768 of zo?) en kijk dan welk merk je graag wilt hebben. Geen twijfel dat ieder merk kan leveren wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Mobiliteit is geen issue, maar wel met een 1.74kg wegende toshiba aankomen?

Neem dan een 17" laptop. Groot scherm, full-size toetsenbord, meestal ruimte om een 2e harde schijf (lees: SSD) in kwijt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:28
Ja dat klinkt misschien wat vreemd, maar daar heb ik niet eens op gelet, alleen op specs. Ik zou het trouwens prettig vinden als het scherm ook nog van enige kwaliteit is. Dat is natuurlijk lastig in dit segment maar er is nog wel degelijk wat verschil wanneer het aankomt op helderheid en inkijkhoek misschien.

17 inch is too big, het zal wel ergens tussen de 14 en 15 inch uit komen denk ik.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Er bestaan geen schermen van redelijke kwaliteit in dit prijssegment. Ja, de inspiron 15R SE of 17R SE met 1080p scherm.. Maar je geeft zelf al aan dat je dat niet wilt.