Dimens schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:26:
[...]
Dat is geen burn-in, maar stuck. Een pixel wat niet meer uit zijn positie komt maar zeker geen burn-in.
De kristallen van LCD produceren namelijk geen hitte wat voor burn-in zou kunnen zorgen en ook wordt er geen fosfor laag aangetast. Langdurig hetzelfde beeld bij LCD is ook niet de rede voor stuck pixels. Stuck pixels kunnen random ontstaan.
Ik snap ook wel dat het geen burn-in is zoals bij phosphor, maar het effect wordt in de volksmond gewoon burn-in genoemd. Maar goed, what's in a name.
Hoe dan ook lees ik zat bronnen die zeggen dat het wel degelijk bestaat, google maar eens "lcd burn in"
Nu zijn dat niet allemaal even betrouwbare bronnen, maar goed daarom vraag ik mij ook af waar jij dat zo specifiek vandaan haalt dat het absoluut niet gebeurt. image retention bestaat sowieso wel voor LCD, dus waarvoor
burn-inpermanente image retention niet?
Bron heb ik niet. Het is gewoon logisch nadenken en weten hoe de techniek werkt. Of moet je bronnen hebben om het te geloven?
Ik geloofde het ook niet, maar als ik veel bronnen zie die zeggen dat het wel zo is, ben ik niet zo narcistisch om mijn eigen oordeel aan te houden. Uiteraard, heb jij een goede bron die zegt dat het absoluut niet bestaat, draai ik deze mening zo bij.
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.