intel anti-theft icm met norton anti-theft

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 07:49
Zijn er mensen die bovenstaande services gebruiken als anti-theft oplossing ?
Wij zouden onze reizende laptops hiermee willen uitrusten, maar ik had graag op voorhand enkele gebruikers ervaringen gelezen.

Aangezien deze laptops ook gaan reizen naar China, vroeg ik me af of dit daar ook gaat werken ?

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 12:46
Ik zit momenteel met dezelfde vraag. Mijn Dell Vostro V131 blijkt uitgerust te zijn met Intel Anti-Theft, maar ik kwam er niet echt uit wat dit nu precies inhoudt.

De huidige pagina van Intel lijkt overigens een sterkere voorkeur te hebben voor McAfee, maar dat lijkt me een commerciële keuze: http://www.intel.com/cont...t-general-technology.html

Je kunt behalve Norton en McAfee ook Computrace LoJack gebruiken: http://www.intel.com/cont...ft-service-providers.html

De vraag blijft voor mij nog wel hoe dit in de praktijk werkt, dus vandaar dat ik dit topic even bump. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Norton antitheft werk gewoon via Skyhook, en zo te zien die van Intel ook http://www.skyhookwireless.com/

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Stephan4kant schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:15:
De vraag blijft voor mij nog wel hoe dit in de praktijk werkt, dus vandaar dat ik dit topic even bump. Iemand ervaring?
In de praktijk zou ik zoiets niet toepassen, maar veel is afhankelijk of je meer waarde hecht aan het apparaat dan aan de data die erop staat.

Voor mij is die keuze simpel; ik gebruik alleen FDE op mobiele apparaten, dus als ik die kwijtraak krijgt een dief ze ook niet gestart. Dat beschermt mijn data, maar daarmee is de kans dat het apparaat terugkomt nihil. Wel kun je het apparaat 'waardeloos' maken door het BIOS verder dicht te timmeren, zodat een gemiddelde dief ook niet zomaar een herinstallatie kan uitvoeren.

Als je kiest voor anti-theft software dan ga je er dus vanuit dat de dief gewoon het apparaat 'as-is' gaat gebruiken. Die software stelt je dan in staat tot op zekere hoogte een locatie aan te geven waar deze is (via diverse methoden, als geo-ip info, wifi hotspots, gsm/umts driehoeksmeting), foto's te maken via de webcam en bijvoorbeeld de laptop dan alsnog remote een soort 'self-destruct' mee te geven. Dit laatste lijkt allemaal mooi, maar gaat dus niet zomaar werken zolang de dief niet online gaat met het apparaat. Als de dief uit is op je data, dan kan hij deze dus kopiëren zonder al te veel belemmeringen.

Anti-theft is imho het voorkomen van diefstal, en dat doet deze software niet. Beter pas je gewoon goed op waar je je laptop laat liggen en berg je hem op in een veilige locatie als je hem niet gebruikt.