Toon posts:

Welke nieuwe harde schijf?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Huidige config:
PIII600E (SL44Y)retail
Abit BX6 rev.2 mobo
128Mb PC100 mem.
8gig Maxtor schijfje,Pioneer DVD, Plextor Writer (alles IDE).
Guillemot GeForce256 SDR retail
Nu wil ik gaan overclocken maar zit met het volgende probleem: bij een FSB van 112 boot de PC wel, Windhoos start op (althans dat fijne windows-schermpje) en dan krijg ik een beschermingsfout. Denk zelf dat die Maxtor niet wil :(, dus ik wil graag een nieuwe schijf kopen. De Maxtor 40+ schijnt erg goed te zijn (hoewel de meningen daarover ook verschillen), uit bovenstaande kun je begrijpen dat ik wat huiverig ben voor die Maxtor (OK, die ouwe Maxtors schijnen slechter te OCen te zijn). Welke schijf kan ik nu wel nemen?:WD, Seagate, IBM??
Iemand ervaringen?

Verwijderd

Pak een 20gb 7200 RPM IBM schijf die draait bij mij op 126 mhz op een BH6

Verwijderd

Ik zou de nieuwe IBM GXP75 kopen maar die is aardig duur op dit moment. Maar zijn erg sneller schijfies.

ThaVINNy

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:34

botoo

💀 too old to die young

Iemand met een nick als Kokkor Hekkus moet je toch van repliek dienen he >:)
Ik heb net de nieuwe Seagate Barracuda ST330630A (30.6 GB 7200 ATA66)gekocht en zal 'm vanavond inbouwen in mijn FSB 135 bak. als je niets meer hoort is dat teveel effesbeetjes, maar ik verwacht geen probs.

is getekend,
Kirth Gersen

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-09 13:19
Ik heb ook een Barracuda ATA66 gehad. Zeker een snelle schijf, maar bij mij gaf ie een hele hoge fluittoon, ook bij een andere van hetzelfde type. Het scheen zo te horen (7200rpm). Toen heb ik hem omgeruild voor een IBM Pluto 20,5 GB 7200rpm ATA66. Echt een superschijf, hij is in sommige dingen iets langzamer dan de Seagate, maar ook in heel veel dingen een stuk sneller... ;)

Verwijderd

Topicstarter
[offtopic]He Kirth, leef je nog, of was het nou omgekeerd? ;)[offtopic]
Denk dat ik maar naar die IBM's ga kijken, thnx

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:34

botoo

💀 too old to die young

De Barracuda fluit idd een beetje (met kast dicht hoor je er niets van). enneh ik heb m'n pci div. op 4 staan dus de HD loopt vrijwel op spec. geen probs. mee. :)

dwz, niet met de HD maar zat met de nieuwe BE6-II :(

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:36
alle hd's zijn nu van goede kwaliteit en veel merken gebruiken elkaars techniek. Het zal dus weinig uitmaken welke schijf je pakt.
Pagina: 1