• Cor Hyun
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-05-2025
Hallo,
Zit met het volgende probleem met onze nieuwe smart tv ..
Hebben een telenet installatie met digibox. De digibox zit via utp verbonden met de telenet modem/router (het gedeelte id kelder). Ik wou de smart functies van onze nieuwe TV even proberen (vooral de all share mogelijkheden) en plugde even de utp uit de digibox en in de TV maar helaas ..
TV zegt geen netwerk(kabel) te kunnen vinden .. Als ik de utp terug in de digibox klik werkt deze weer
als het moet (tv gids van twee weken -ipv 2 dagen - ed).
Ga ik er vanuit dat de tv stuk is ? Of dien de instellingen van mijn telenet bakje (router / modem) te wijzigen.
(voor de duidelijkheid - ik moet / wil nog een extra aparte utp laten leggen voor de TV ).
Kan iemand helpen of het over een TV, telenet of mogelijk kabel probleem zou kunnen gaan ?
Alvast bedankt voor jullie anwtoord ..
- COR -

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Is Telenet via IPTV? Kon het zo gauw even niet vinden via hun website.

Zo ja, dan klopt het dat je geen internet krijgt op de televisie door de UTP van de digitale decoder in de televisie te stoppen. Deze verbinding is uitsluitend bedoeld voor digitale televisie en niet voor internet.

Als je het wel werkend wil hebben, stop dan de kabel in een andere port van je modem en dan in je televisie. Dan zou het moeten werken.

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-01 08:58
Telenet is geen IPTV, maar de UTP kabel naar je Digibox is een speciaal geval. Deze zit tussen je Telenet modem en router, of indien je een all in one apperaat hebt zit de UTP kabel van de digibox op een speciale uitgang van het all-in one apparaat specifiek bedoeld voor digicorders.

Je kan dus best een aparte UTP kabel aanleggen van je router naar je TV.

• Cor Hyun
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-05-2025
"op een speciale uitgang van het all-in one apparaat specifiek bedoeld voor digicorders. "

Ah .. dus toch het telenetbakje ?! Onze modem is een HGW wireess modem 3.0 met "EURODOCSIS".
Naast twee kleine (waar telefoon op hangt) Onderaan vier identieke utp "slots" -> op twee ervan PC én TV op een apart formaat voor telefoon. Het lijkt mij alvast dat er in het rijtje van 4 overal hetzelfde uitkomt ? Of hangt dit samen met het soort modem ? Enfin .. Ik probeer eerst eens te bellen naar verkooppunt. Zij zijn doen ook telenet. Ook es proberen een lange aparte losse kabel via de derde "slot" uit om te kijken of zo wel werkt ...
IN elk geval bedankt ! Ben in mijn denken alweer een satpje verder .. Verdere suggesties ondertussen steeds welkom !

Groeten,
- COR -

• sibertus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
Zou moeten werken. Of je nu via je modem naar de digibox gaat, of in de tv inplugt, het zou op beide moeten werken!

Misschien eens proberen op een andere poort van je modem (eurodocsis: poort van 1 tot 4, niet de speciale), maar als dat ook niet werkt, is het toch echt de tv.