Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-07 12:22
Gegroet medetweakers!

Op dit moment ondergaat mijn huis verbouwingen en daar heb ik ook wat nieuwe ideeën in de maak. Eén van die ideeën is om in een kamer 2 speakers neer te zetten en die vervolgens op het airplay netwerk aansluiten. Naar mijn weten is het niet mogelijk om de speakers direct op mijn airplay aan te sluiten zonder versterker ertussen (als nou blijkt dat dit helemaal niet nodig is er al helemaal snel een oplossing). Ik heb nu alleen geen idee welk type versterker ik er dan tussen moet zetten. In principe wil ik alles met itunes besturen, dat is dan ook alleen volume (en natuurlijk de muziek). Daarom wil ik er ook niet teveel geld aan besteden, om dat ik er maar heel weinig van vraag. Heeft iemand al ervaring met losse speakers op een airplay aansluiten?

Alvast bedankt,
Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-05 23:20
Daar moet sowieso een versterker tussen. Simpel model zonder al te veel inputs zal dus voldoen. Hoeveel geld je er aan wilt besteden kun je dus zelf kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-07 12:22
Hmmm, ja dat vermoedde ik al, dankjewel. Toch vind ik het moeilijk om een geschikte versterker te vinden. Als ik bijvoorbeeld in de pricewatch kijk springt de prijs van versterkers op het gegeven moment van €10 naar €100. Die van €10 zijn niet echt genoeg, maar die van €100 zijn complete versterkers met tig inputs, weet iemand of er niet gewoon een soort versterker is, die ook echt alleen kan versterken en niet meer?

[ Voor 1% gewijzigd door 7Jellow7 op 21-01-2013 19:08 . Reden: kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-07 09:07
of misschien gewoon powered speakers met een airport express er aan? Dan heb je geen versterker nodig, die zit in de speaker.
Kijk eens bv naar de audioengine a5(+) http://audioengineusa.com...ngine-A5plus#.UP2iraU1b8s
De A5 (zonder plus) had vroeger een gat achterin speciaal voor een aiport express. Misschien zijn die 2e hands te krijgen oid

Afbeeldingslocatie: http://the-gadgeteer.com/assets/audioengine5-3.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door sharkzor op 21-01-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293046

Op Ebay staan ook best wel wat leuke, eenvoudige, 2 kanaals versterkers gebaseerd op bijvoorbeeld de Ta-2020 (eerste Ebay hit puur ter illustratie). Dan ben je met een paar tientjes klaar en ze zijn erg compact.

Eventueel ook leuk als doe-het-zelf project.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 293046 op 21-01-2013 22:36 ]