game pc 600-800 en randapparatuur

Pagina: 1
Acties:

• denzel1990
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-03 13:12
Mijn laptop is kapot, en ik heb besloten dat mijn volgende pc een desktop wordt. Heb het idee dat ik hier meer waar voor mijn geld krijg. En nu de vragen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, skyrim, diablo 3, battlefield, counterstrike, dat soort spellen. Ook doe ik graag meerdere dingen tegelijk en laat ik mijn online games vaak aanstaan en werk ondertussen aan school. Ook zou ik de komende jaren graag de nieuwe games die uitkomen lekker kunnen spelen en makkelijk investeringen maken waardoor mijn desktop nog wat langer mee kan. Het is dus de bedoeling dat ik echt een flinke tijd vooruit kan, de basis moet goed zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
ik ben een student dus het moet wel leuk blijven. Ik heb het idee om rond de 600-700 euro te zitten voor de desktop alleen, dus niet de rand apparatuur. In totaal wil ik het liefst onder de 1000 blijven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een prima muis. Een hd tv flatscreen, welke ik eventueel als beeldscherm zou kunnen gebruiken???

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik heb zitten lezen op het forum, en de best buy guides bekeken. Ik denk niet dat ik echt veel bijzonders nodig heb. Een SSD word veel aanbevolen en lijkt me onmisbaar voor mij, aangezien ik veel dingen tegelijk doe, en ook zeer ongeduldig ben met computers.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, want heb geen ervaring met desktops.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet echt, ik heb een kast ervoor gemaakt aan me bureau. de breedte is 22.5 x 60cm dus de pc kan niet breder of hoger zijn dan dat.

energie verbruik boeit niets. Ik woon in een studentenhuis waar alles bij de prijs in zit.

Geluid maakt ook niet veel uit. Als het maar niet bizar hard is.

Het moet in 1 shop te koop zijn. Deze moet een beetje betrouwbaar zijn. Ik wil hem hier ook in elkaar laten zetten en ik laat denk ik ook windows 7 erop zetten.

Ik ben bereid het budget iets ruimer te maken, indien het echt aanzienlijke verbeteringen opleverd.

Desktop:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 153,95€ 153,95
1MSI B75MA-P45€ 54,45€ 54,45
1Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)€ 210,48€ 210,48
1Western Digital Blue Blue WD10EZEX, 1TB€ 59,-€ 59,-
1Corsair Carbide 200R€ 51,-€ 51,-
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 35,95€ 35,95
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,20€ 16,20
1Antec HCG-520€ 60,97€ 60,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 642,-

Comments:
Dit is wat is aanbevolen in de best buy guide januari. Ik heb zitten kijken en ik wil het denk ik bij azerty bestellen. Zij hebben een goede beoordeling. Ook laat ik het daar assembleren en windows 7 installeren. Ik moet de pc voor vrijdag hebben, dus de onderdelen moeten leverbaar zijn. Nu is het moederbord wat geadviseerd werd pas met 3 werkdagen leverbaar. Wat is het beste alternatief hiervoor dat wel leverbaar is?

De behuizing past precies dus die is wel geschikt. Het lijkt me een mooie deskopje. Zijn er nog dingen die volgens jullie echt beter kunnen en binnen het budget passen. Past het een beetje bij de eisen en verwachtingen die ik hiervoor vermeld heb.?
Rand apparatuur:
#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 189,-€ 189,-
1Logitech K200 Media Keyboard€ 9,06€ 9,06
1Samsung 840 series SSD 120GB€ 85,-€ 85,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 283,06

comments:
Voor de rand apparatuur heb ik een ssd gekozen. Deze stond ook in de best buy guide. Ik heb hier het een en ander over gelezen en het lijkt me een must have voor mij.

Ik heb nog een tvtje staan. Een hd flatscreen. Ik zat er aan te denken dit als beeldscherm te gebruiken. Kan dit? heeft het veel nadelen? Mocht het niet geschikt zijn zal ik bovenstaand beelscherm bestellen.

Heb ik zo alles wat ik nodig heb? Het is niet de bedoeling dat ik straks alles bestel en dat ik dan 1 kabel mis waardoor het allemaal niet werkt. 8)7

Nou dat was het wel zo'n beetje. Mochten jullie meer info nodig hebben, of vragen hebben, meld het maar.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

groet Dennis

EDIT:
Dit staat bij de processor:
Let op! Voor ondersteuning van deze processor is bij de meeste moederborden een bios-update vereist.

moet ik hier nog wat mee???:S

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:32
De meeste tv's zijn van dichtbij niet heel erg scherp, daarnaast kan het zijn dat je bij snelle games (shooters, racegames) last krijgt dat ie het niet bij kan houden.
Je kunt het natuurlijk proberen en eventueel later een scherm kopen, die paar euro verzendkosten...
(Hij moet natuurlijk wel de juiste aansluiting hebben, bv HDMI of DVI)

De oudere socket 1155 moederborden (series 6x) steunen de nieuwe generatie processoren vaak niet zonder bios update. De nieuwere (series 7x) in principe wel, op een uitzondering na.
Je kunt op de website van de leverancier een cpu support list vinden.

Een aardig alternatief:
http://azerty.nl/8-4924-508190/msi-b75ma-p45.html
Je mist dan wel 2 sata 600 poorten, maar die zul je nu nog niet nodig hebben (pas als je bv een 2e ssd koopt).
Bijhorende CPU support list: http://www.msi.com/product/mb/B75MA-P45.html#/?div=CPUSupport
Hij staat er dus tussen, met bios versie 11 (ik vermoed dat deze erop staat omdat ie al een behoorlijk lange tijd uit is, je zou het de webshop nog kunnen vragen, maar als zij hem in elkaar zetten en installeren komt dat vanzelf goed).

[ Voor 18% gewijzigd door mitsumark op 20-01-2013 23:02 ]

• denzel1990
bedankt voor je reactie. 2 poorten heb ik idd niet nodig. Moet ik nog aangeven dat ze dan windows 7 installeren op die ssd? tenminste als ik het goed begrijp;)

Ik ga toch maar voor dat beeldscherm dan. Is dit een beetje een goeie?

Ik zal wel dat over die bios versies bij de bestelling zetten. Dan zal het wel goed komen. Ik heb het moederbord wat jij genoemd hebt erbij gezet. Deze is ook leverbaar dus dat is mooi!

Verder nog tips, aanbevelingen of dingen die ik niet moet vergeten?

Alvast bedankt

edit:
Ik wil er ook een koptelefoon bij bestellen. dat heeft niets te maken met dit forum, maar ik zag dat ik hem bij de zelfde winkel kon bestellen. Het moet een sennheiser hd 25 adidas worden. Kan ik deze uitproberen en ook weer terugsturen als hij niet bevalt ??? Iemand ervaringen hiermee bij azerty?

edit 2:
Ik heb nog een vraag over 32 bit en 64 bit systemen. Wat zou dit systeem zijn?

[ Voor 38% gewijzigd door denzel1990 op 20-01-2013 23:46 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:32
Windows 7 moet inderdaad op de SSD (dat snappen ze wel ;)), vaak zetten ze de windows recovery er ook op, deze zou ik persoonlijk op de HDD laten zetten (anders is je SSD gelijk 15GB kleiner), of gewoon niet laten doen (je kunt windows ook van de dvd opnieuw installeren, kost alleen iets meer tijd).

Het Dell scherm is een hele goede (anders stond hij ook niet in de BBG).
Je kunt eventueel ook wel goedkoper kijken, en duurder uiteraard ook, het is maar net hoeveel je wilt uitgeven hieraan.

In principe kun je de koptelefoon gewoon terug sturen (moet je wel zelf de verzendkosten betalen).
Vaak zijn ze er niet blij mee als je het product hebt uitgepakt en geprobeerd, maar voor zover ik weet heb je het recht het product te controleren of het voldoet aan je eisen (tenzij expliciet vermeld dat dit niet mag).
Dit heet de Wet Kopen op Afstand, Azerty vermeld dit netjes op de website: http://azerty.nl/klantens...garantie-en-defecten.html & http://azerty.nl/klantenservice/90/wet-op-koop-afstand.html

Edit: 32 bit is verouderd, je hebt 64 bit nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 21-01-2013 00:12 ]

• denzel1990
ok mooi zo. haha ja dat dacht ik al wel. Moet ik dat nog aangeven dan, dat er 64 bit op moet? Krijg ik een dvd erbij als ik een windows licentie erbij bestel? Heel erg bedankt voor je hulp.

Zijn er mensen die ook echt ervaring hebben met het terug sturen van een koptelefoon die je uitgeprobeerd hebt? Als er een winkel is die erom bekend staat dat ze hier niet moeilijk over doen, zou ik hem ook daar wel willen bestellen ook al is het wat duurder.

Verder nog op en aanmerkingen of andere adviezen?

Ik ga hem eind van de dag bestellen

Bedankt voor jullie hulp!

edit:
Ik had een vraag over het gebruik van een ssd. Welke programma's moet ik daarop laten draaien? Ook games, of kan dat ook zonder snelheidsverlies op de hardeschijf. Als ik het goed begrijp is het vooral handig om het OS erop te zetten en antivirus programma's enzo. Games lijkt mij niet nodig. Klopt dat??

[ Voor 36% gewijzigd door denzel1990 op 21-01-2013 09:57 ]

• denzel1990
Ik wou het net bestellen, maar de processor is niet meer beschikbaar. Heeft een langere levertijd. Ook al zegt tweakers price guide van niet. Kan iemand er eentje aanbevelen die wel gelijk beschikbaar is?

Verder nog mensen die ervaring hebben met het bestellen van koptelefoons en het terugsturen ervan? Zo ja, welke winkel en hoe ging dat?

Alvast bedankt

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
pricewatch: Intel Core i5 3450 Boxed
is ook een goede optie, dan heb je tevens ook een interne gpu in je processor. (altijd handig als je gpu opeens niet meer werkt )

Games waarvan je vaak moet loaden, zou ik er op zetten. Of van waar je zegt dat de laadtijden toch wat sneller mogen. (bv Fifa ofzo, waar je "vaak" laadtijden hebt, of battlefield 3 zodat je bij de eerste aan de match kan beginnen :) )

[ Voor 35% gewijzigd door SmokingCrop op 21-01-2013 23:57 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:13

Quad

Doof

denzel1990 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 23:18:
Ik wou het net bestellen, maar de processor is niet meer beschikbaar. Heeft een langere levertijd. Ook al zegt tweakers price guide van niet. Kan iemand er eentje aanbevelen die wel gelijk beschikbaar is?

Verder nog mensen die ervaring hebben met het bestellen van koptelefoons en het terugsturen ervan? Zo ja, welke winkel en hoe ging dat?

Alvast bedankt
Mja wat vind jij lang? 2 tot 3 werkdagen vind ik wel meevallen.

Overigens scheelt bij Afuture de totaal prijs van de componenten wel ruim 20,- ;)

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• SmokingCrop
  • Niet online
Wat is een week wachten voor een computer die je jaren zult hebben? :>

Afuture is een top winkel naar mijn ervaringen.

[ Voor 31% gewijzigd door SmokingCrop op 22-01-2013 00:08 ]

• Quad

Quad

Doof

SmokingCrop schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 00:08:
Wat is een week wachten voor een computer die je jaren zult hebben? :>

Afuture is een top winkel naar mijn ervaringen.
Jup, ik had afgelopen donderdag avond alles besteld, was een artikel niet voorradig maar vrijdag al weer wel en zaterdag middag de hele PC binnen zodat ik het op kon bouwen, was de snelste levering bij een webshop waar ik al de onderdelen heb besteld!

Ik prefereer overigens ook gewoon zelf bouwen, is een leuke ervaring, en het kost je een middagje maar dan heb je ook wat!

Overigens bij de 200R is het echt a piece of cake.

nggyu nglyd

• denzel1990
Ligt het aan mij of is die site van azerty echt onmoglijk. Hij wil niet eens genoeg laden dat ik normaal mijn pc kan samenstellen. Wat kan ik hier aan doen?

Het werkt voor geen meter. Bedankt voor jullie advies allemaal btw. Maar ik laat het toch maar in elkaar zetten. en de reden dat het zo snel moet is omdat ik het laat afleveren bij mijn ouders en mijn pa alleen nog vrijdag het kan brengen en daarna is hij weer 6 weken weg voor werk. Dus dat gaat me allemaal wat te lang duren.

[ Voor 11% gewijzigd door denzel1990 op 22-01-2013 11:29 ]

• denzel1990
google. chrome zegt de hele tijd kkan geen verbinding maken met azerty en dan moet ik 100 keer opnieuw proberen zwaar vervelend. Ligt dit aan mij of aan die site?

• SmokingCrop
  • Niet online
Bij mij werkt Azerty, toevoegen van items gaat ook prima. (ik gebruik ook Chrome)

• Quad

Quad

Doof

Kan prima op alle linkjes klikken en in de winkelmand gooien. (chrome, IE ook geen probleem)

nggyu nglyd

• denzel1990
vreemd bij mij niet. Hij verbind de hele tijd niet goed. Maar goed heb uiteindelijk bij afuture besteld. Bedankt allemaal voor jullie hulp. Ik moet iets langer wachten maar dan heb ik wat ik wil!

• Quad

Quad

Doof

Graag gedaan!
Krijgen wij nog het resultaat te zien? ;)

Veel plezier alvast met je build!

nggyu nglyd

• denzel1990
zal wel een foto'tje maken als ie binnen is! thx!
Pagina: 1