Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFullNoob
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-12-2022
Hallo iedereen,

Ben nieuw op GoT dus ik gok dat ik met mijn probleem hier moet zijn :S

Begin deze week heeft m'n moeder een Acer 7520 tweedehands gekocht. De eerste drie dagen deed hij het prima, maar toen wilde hij opeens niet meer booten. Hij komt voorbij het BIOS scherm, maar daarna komt ie bij een zwart scherm met een knipperend balkje links bovenin, en daar blijft het bij.

Ik dacht dat het misschien aan de HDD zou kunnen liggen, dus die heb ik aan m'n eigen desktop gehangen. Maar daar doet ie het normaal. Dus ben ik verder gaan kijken naar het RAM, 2x 1Gb. Heb allebei de sticks er appart ingedaan en dat ging ook zonder problemen, dus ik neem aan dat het niet het RAM is. Ik heb ook geprobeerd zonder accu op te starten maar ook dit zonder resultaat

In de BIOS wordt de HDD normaal weergegeven, het RAM ook. De CD/DVD wordt echter niet weergegeven, er staat alleen CD/DVD.

Ben onderhand ten einde raad, kan iemand me misschien helpen?

Groeten,

Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-07 11:16
Heb je toevallig een USB stick er in zitten? Zo ja verwijderen want misschien probeert hij daar wel vanaf te booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFullNoob
Nee helaas, ook niet. Heb alles behalve de adapter eruit (heb ook alleen op de accu geprobeert). Laatst heb ik hem een aantal uur aan laten staan in de hoop dat, maar ook dat werkt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:00
Wat is de bootvolgorde in de bios?
Eens geprobeerd om HDD als eerste te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-07 21:26
als je een bootable usb stick maakt, met bv memtest, start ie daar dan wel van op?

wat bedoel je trouwens met "hij doet het normaal aan je desktop"? heb je je desktop ervan kunnen booten (slecht idee met windows), of vindt ie hem inde bios? kan je de disk lezen? heb je een smarttest gedaan? disk check... ;)

[ Voor 58% gewijzigd door borft op 20-01-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik dacht dat het misschien aan de HDD zou kunnen liggen, dus die heb ik aan m'n eigen desktop gehangen. Maar daar doet ie het normaal.
Wat bedoel met doet het normaal. Dat je de schijf kan zien samen met de data die erop staat betekend niet dat de schijf ook goed is. Heb je de SMART status al uitgelezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFullNoob
Boot is eerst IDE0 dan 1, daarna komt PCI lan:nvidia boot agent. Hierna komt de HDD, dan een reeks USB: HDD, CD/DVD Rom, FDD, Key en dan de normale CD/DVD ( deze heeft eerst bovenaan gestaan met daaronder HDD en visa versa)

Ik zal eerst even die memtest doen en kijken wat dat oplevert.

Ik bedoel met "hij doet het normaal aan je desktop" dat ik de HDD uit de laptop gehaald had en in mijn eigen desktop heb gehangen en geboot, ik kwam toen gewoon op windows uit. Maar ik heb toen geen SMART status gelezen :S

-zoals jullie misschien gemerkt hebben ben ik niet een pro met computer, maar kan wel het één en het ander :P

[ Voor 9% gewijzigd door PowerFullNoob op 20-01-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik bedoel met "hij doet het normaal aan je desktop" dat ik de HDD uit de laptop gehaald had en in mijn eigen desktop heb gehangen en geboot, ik kwam toen gewoon op windows uit.
Dat moet je dus nooit doen. Omdat alle hardware anders is geeft dit problemen. Meestal boot Windows dan niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFullNoob
Aha, had ik eigenlijk ook wel zelf kunnen verzinnen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFullNoob
Kan iemand me uitleggen hoe dat Memtest precies werkt :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFullNoob
Heb net een USB stick erin gedaan die bootable is met de USB Key van Memtest. Maar hij blijft bij dat zwarte scherm komen :(
Pagina: 1