• jeroenslot
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-12-2022
Hoi,

Ik heb 2 weken geleden een Mediaspeler gekocht, (EM7385), Nu wil ik graag de NzbGet module gebruiken, hiervoor moet de HDD geformateerd worden via het systeem. Nu is het zo dat als ik de HDD formateer het toestel opnieuw opstart, maar heb ik geen Wifi verbinding. Ook rechtsonder in beeld moet de grote van de HDD komen te staan en die blijft maar constant op 0 staan. Dit betekend volgens mij dat mijn HDD niet goed is geformateerd, en ik de NzbGet module niet kan opstarten met ip:8080.

Natuurljk heb ik de module ook ingeschakeld in het menu. Het is me zelfs ook een keer gelukt om daadwerkelijk iets te downloaden, maar halverwege kreeg ik ineens een soort foutmelding dat er bestanden misten zodat ik niet meer kon inloggen... opnieuw geformateerd, na 20 keer ging dit weer goed en na een uur weer het zelfde probleem. He zelfs een andere HDD gemonteerd, maar hierbij hetzelfde probleem

Heeft iemand een idee hoe ik dit moet oplossen, zit her met mijn handen in het haar...

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:33
Kan je de HD evt eerst formateren op je pc en dan weer terug in je eminent hangen,en dan weer formateren.
Ik heb zelf ook een 7385 en alles ging op het moment van eerste format gelijk goed.
Heb je ook de laatste update er op gezet 2.6.2.4.
Ik zelf gebruik de eminent niet om te downloaden dus kan je daarmee niet helpen.
Heb deze week wel iemand gesproken die er 1 heeft en die zegt dat het loaden erg goed gaat en best snel is met uitpakken.
Maar gezien het probleem takedown hou ik het bij mijn pc om te downloaden.

• jeroenslot
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-12-2022
Dat formateren op de pc heb ik ook gedaan..., update geïnstaleerd.... denk dat het misschien toch aan de Harddisks ligt... zijn allebij van samsung (meer mensen issues?). Ga morgen nog maar eens pielen. dank je wel iig

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:33
Heb volgens mij bij mij nu een seagate in zitten,in mijn 7280 zit wel een samsung en die doet het goed.
Daarop staan te veel films dus formateer m niet om te testen,oja sluit m eens aan met het extra kabeltje wat er bij zit ,sata met voeding,en kijk of je m dan kan formateren.
Anders even op het forum van eminent plaatsen.

[ Voor 7% gewijzigd door ouwefreaker op 21-01-2013 22:05 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Ook een Samsung schijf (van 1TB) die op 0B blijft staan. Wanneer ik een format doe, zegt ie dat ie succesvol is, klik op ok om de speler opnieuw op te starten. Daarna doet ie iets en vervolgens hangt ie. Overigens zijn na 'Format', gewoon nog dezelfde mappen te zien op de schijf (zichtbaar via het netwerk). Ga de schijf zo direct aan de pc hangen en hierop formatteren (als NTFS). Kijken wat ie doet. Of heb je wellicht al een oplossing gevonden?

Edit:
Alle partities verwijderd, nieuw volume gemaakt en geformatteerd via Windows Schijfbeheer.
Daarna in de EM7385 gedaan en geformatteerd.
Dan lijkt het te werken, echter kan ik er nog niet eens 1 muziek album naar toe kopieeren.
Wat blijkt: Hij heeft er het volgende van gemaakt:
930,87 GB RAW - In orde (Primaire partitie)
133 MB - In orde (Primaire partitie)
518 MB - In orde (Primaire partitie)

Ik ga maar eens contact opnemen met Eminent...

Edit:
Die werken niet op zaterdag... Nogmaals alle partities verwijderd en -geen- nieuw volume aangemaakt, dus gewoon 1 TB met niet toegewezen ruimte. Weer in de 7385, formatteren. Daarna liep ie weer vast.
Opnieuw opgestart en nu lijkt het te werken.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2013 10:40 ]