Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

KPN Glasvezel Genexis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi All,

ik heb thuis KPN glasvezel.
ik probeer zelf een eigen router aan te sluiten ipv de meegeleverde experia box.
Hiervoor heb ik een ASUS RT-N65U gekocht. echter de wan link blijft even een seconden of 5 aan staan, daarna wordt de link verbroken. Als ik inplaats van de Asus router mijn laptop rechtstreeks op de Genexis fiber modem hang blijft de link wel gewoon up (wel op 100 mbit).
dus ik denk dan zorg ik dat de poort van de router op 100 mbit gaat draaien,.. dan komt de link helemaal niet meer up.

iemand enig idee wat dit kan zijn?

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:17
Je kan niet zomaar even een andere router aansluiten in dit topic wordt jou onderwerp uitgebreid behandeld: [KPN] Glasvezel

[ Voor 58% gewijzigd door White_Collar op 20-01-2013 20:17 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Verwijderd

Topicstarter
Een collega van mij heeft dit ook gedaan,.. het is gewoon een PPPoE verbinding,.. die kun je met elke router / modem doen. echter de link met de glasvezelmoden blijft niet up, net of hij de negotiation niet rond kan krijgen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 20:32:
Een collega van mij heeft dit ook gedaan,.. het is gewoon een PPPoE verbinding,.. die kun je met elke router / modem doen. echter de link met de glasvezelmoden blijft niet up, net of hij de negotiation niet rond kan krijgen.
Dan heeft hij er een switch voor, of een router die vlans ondersteunt.

Het is PPPoE, maar wel tagged in vlan 7 uit mn hoofd

Maar goed, je link moet wel up blijven, config is pas een 2e. Heb je wel een goede kabel ertussen? (Dus niet bv een 4-aderig knakenkabeltje? En zeker bij langere lengtes: Wel de juiste pinout en geen CCS of CCA kabel?

[ Voor 18% gewijzigd door DJSmiley op 20-01-2013 21:42 ]

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

http://netwerkje.com/eigen-router
Een ijverige tweaker heeft het e.e.a. uitgevonden over hoe je een eigen router kan gebruiken met KPN.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.