• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-01 13:26
Ik heb sinds vrijdag een nieuw moederbord de Asrock 970 Extreme 4, alles uiteraard opnieuw geinstalleerd wat instellingen gewijzigd in het bios met betrekking tot booten. Niks bijzonders, maarja nu krijg ik zo maar random vastlopers.

Renderen van filmpjes in sony vegas kan alleen maar als ik GPU acceleratie uit zet.... Heel vaag allemaal.
Hier onder mijn setup :

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6100 Boxed€ 100,95€ 100,95
1ASRock 970 Extreme4€ 77,20€ 77,20
1Sapphire HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5€ 111,95€ 111,95
1Western Digital Caviar Green WD10EZRX, 1TB€ 60,45€ 60,45
1Cooler Master CM 690 II€ 0,-€ 0,-
1LG W2253V-PF€ 0,-€ 0,-
1Logitech Z-4€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Xbox 360 Wireless Controller for Windows€ 45,75€ 45,75
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 42,60€ 42,60
1Battlefield 3 Premium, PC€ 31,99€ 31,99
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 67,90€ 67,90
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 93,99€ 93,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 632,78

Iemand enig idee wat dit kan zijn ? ik zat te denken aan mijn ram geheugen maarja......

Verwijderd

Als jij denkt aan het geheugen laat memtest dan eens los, het liefst een nachtje lang.
Verder: zijn alle drivers up to date? is de bios up to date? en is de firmware van de crucial M4 bijgewerkt?

• gangstahh
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:32:
Als jij denkt aan het geheugen laat memtest dan eens los, het liefst een nachtje lang.
Verder: zijn alle drivers up to date? is de bios up to date? en is de firmware van de crucial M4 bijgewerkt?
Alle drivers zijn allemaal up to date, bios ook. Firmware was niet bijgewerkt, nu wel. Hij is nog niet vast gelopen, maar renderen van een filmpje met vegas wil nog steeds niet als ik gpu acceleratie aan heb staan. Erg vreemd.....

Verwijderd

Ik heb verder geen ervaring met Vegas, maar even google loslaten op dit probleem levert al diverse hits op met de mededeling dat de gpu acceleration in Vegas verre van prima werkt.

• gangstahh
Hij is al weer een x vastgelopen, ik vind het maar vreemd. Één deze dagen maar een memory test draaien, kijken wat daar uitkomt... we zullen het zien

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

BIOS even goed nalopen, temperaturen in de gaten houden, event viewer - staan er kernel / WHEA fouten / harde critische geheugenfouten in?

kritieke fouten van ati Dll's? Vegas naar een recente bug-vrije versie bijgewerkt? Wat voor applicaties draaien er tijdens het vastlopen?
Ik neem aan dat je een recente versie van je AMD driver voor je 7770 hebt geïnstalleerd?

Dot.net framework 4 (redelijk recent) updates van Windows (vista / 7) en diens hotpatches geïnstalleerd? De versie van 3-1-2013 zonder patches daarvan veroorzaakte op mijn laptop ook wat issues.

Adobe videosoftware heeft voor GPU acceleratie vaak direct-x onderdelen nodig die soms niet vlekkeloos binnengehaald / geïnstalleerd worden na het updaten, daar zou je ook nog even naar kunnen kijken.
(google je vegas probleem eens, grote kans dat je dat op een forum / FAQ pagina wel kunt vinden)

• gangstahh
djunicron schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:47:
BIOS even goed nalopen, temperaturen in de gaten houden, event viewer - staan er kernel / WHEA fouten / harde critische geheugenfouten in?

kritieke fouten van ati Dll's? Vegas naar een recente bug-vrije versie bijgewerkt? Wat voor applicaties draaien er tijdens het vastlopen?
Ik neem aan dat je een recente versie van je AMD driver voor je 7770 hebt geïnstalleerd?

Dot.net framework 4 (redelijk recent) updates van Windows (vista / 7) en diens hotpatches geïnstalleerd? De versie van 3-1-2013 zonder patches daarvan veroorzaakte op mijn laptop ook wat issues.

Adobe videosoftware heeft voor GPU acceleratie vaak direct-x onderdelen nodig die soms niet vlekkeloos binnengehaald / geïnstalleerd worden na het updaten, daar zou je ook nog even naar kunnen kijken.
(google je vegas probleem eens, grote kans dat je dat op een forum / FAQ pagina wel kunt vinden)
Bedankt voor je reactie, staat idd een aantal fouten in event viewer allemaal Windows gerelateerd. Best vaag, ik gooi Windows er zo even opnieuw op, kijken wat dat oplevert. Bios is helemaal standaard, niks aan getweakd behalve boot options.

Verwijderd

Hoi , de problemen die jij hebt komen mij zeer bekend voor ,heb hetzelfde moederbord overgenomen van een medetweaker en iedere keer had ik wel weer andere problemen, windows gerelateerd.Als je op internet gaat kijken heeft dit moederbord niet zo`n beste naam en dan druk ik mij voorzichtig uit.Uitendelijk een MSI P23 FX gekocht en alle problemen zijn sindsdien opgelost! Hoop echt voor je dat het niet aan het bord ligt maar ik waag mij in ieder geval niet meer aan Asrock.

• paulklooster
  • Laatst online: 02-02 11:11
Hallo!
Ik heb ongeveer dezelfde problemen als jij: veel random vastlopers en reboots (wat ik doe maak niet zoveel uit). Mijn moederbord is echter de pro3 970. Zou het kunnen dat heel die 970 lijn van Asrock niet goed overweg kan met de FX processoren?

[ Voor 9% gewijzigd door paulklooster op 22-01-2013 17:41 ]

Pagina: 1