Beste tweakers,
Ik heb wat vraagjes over mijn huidige systeem:
Ik heb een Intel Core i7 2600K (standaard 3.4GHz) door mij geklokt op 4.0GHz
2x4GB RAM geklokt op 1333MHz
Mijn moederbord is een Gigabyte GA-Z68AP-D3 (rev 1.0)
Ik heb momenteel Win7 HomePremium 64bit, en een 600W voeding.
Ik ben van plan mijn RAM te upgraden, aangezien het mijn inziens weinig zin heeft de CPU op 4.0GHz te klokken en er deze RAM naast te zetten. Ik dacht zelf aan 2x4GB of 2x8GB 1600MHz, wat volgens verschillende bronnen de 'beste performance/prijs ratio heeft'.
Wat zijn jullie meningen hierover?
Nu zag ik in CPU-Z, een tool die jullie waarschijnlijk wel bekend is, het volgende staan:

Ik heb met name vraagtekens bij de waardes DRAM Frequency en FSB:DRAM. Wat houden deze waardes precies in? Want mijn RAM kloksnelheid wordt in mijn BIOS gewoon als 1333MHz aangegeven. Wat FSB:DRAM precies betekent weet ik ook niet. Wellicht dat iemand dit kan toelichten.
Al vast heel erg bedankt
Overige tips zijn ook welkom trouwens.
Ik heb wat vraagjes over mijn huidige systeem:
Ik heb een Intel Core i7 2600K (standaard 3.4GHz) door mij geklokt op 4.0GHz
2x4GB RAM geklokt op 1333MHz
Mijn moederbord is een Gigabyte GA-Z68AP-D3 (rev 1.0)
Ik heb momenteel Win7 HomePremium 64bit, en een 600W voeding.
Ik ben van plan mijn RAM te upgraden, aangezien het mijn inziens weinig zin heeft de CPU op 4.0GHz te klokken en er deze RAM naast te zetten. Ik dacht zelf aan 2x4GB of 2x8GB 1600MHz, wat volgens verschillende bronnen de 'beste performance/prijs ratio heeft'.
Wat zijn jullie meningen hierover?
Nu zag ik in CPU-Z, een tool die jullie waarschijnlijk wel bekend is, het volgende staan:
Ik heb met name vraagtekens bij de waardes DRAM Frequency en FSB:DRAM. Wat houden deze waardes precies in? Want mijn RAM kloksnelheid wordt in mijn BIOS gewoon als 1333MHz aangegeven. Wat FSB:DRAM precies betekent weet ik ook niet. Wellicht dat iemand dit kan toelichten.
Al vast heel erg bedankt
Overige tips zijn ook welkom trouwens.