Aangezien de pc van mijn vriendin aan vervanging toe is ben ik van plan om een nieuw systeem samen te stellen.
• Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral internet, skype, excel (soms een werkblad of 10 open), muziek. Soms wordt er ook nog wel eens Warcraft 3 gespeeld. Een grafisch kaart lijkt me dus niet echt nodig.
• Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 400 euro.
• Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, harde schijf, monitor, toetsenbord en muis.
• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, moederbord, processor, geheugen en een ssd.
• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik wil graag een Intel processor, die schijnen minder energie te gebruiken dan AMD.
• Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Stil en zuinig.
Ik twijfelde tussen de 3220 en de G860 als processor maar om een beetje op de toekomst voorbereid te zijn toch maar een 3220 gekozen (en het schijnt te schelen in energieverbruik). Als besturingssysteem komt Window 8 64 bits erop staan, die hoef ik niet aan schaffen.
Ik ga het systeem zelf in elkaar zetten, heb de afgelopen maand twee systemen voor de kinderen in elkaar gezet dus dat is geen probleem.
Voorlopig heb ik onderstaand bij elkaar gezocht. De behuizing is misschien een beetje overkill maar het was eigenlijk de enige behuizing die ik er mooi uit vond zien. Mijn vriendin haar enige eis is dat de kast zwart moet zijn
.
Ik wil graag weten of het beter kan. Het leek mij een redelijk systeem.
• Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral internet, skype, excel (soms een werkblad of 10 open), muziek. Soms wordt er ook nog wel eens Warcraft 3 gespeeld. Een grafisch kaart lijkt me dus niet echt nodig.
• Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 400 euro.
• Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, harde schijf, monitor, toetsenbord en muis.
• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, moederbord, processor, geheugen en een ssd.
• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik wil graag een Intel processor, die schijnen minder energie te gebruiken dan AMD.
• Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Stil en zuinig.
Ik twijfelde tussen de 3220 en de G860 als processor maar om een beetje op de toekomst voorbereid te zijn toch maar een 3220 gekozen (en het schijnt te schelen in energieverbruik). Als besturingssysteem komt Window 8 64 bits erop staan, die hoef ik niet aan schaffen.
Ik ga het systeem zelf in elkaar zetten, heb de afgelopen maand twee systemen voor de kinderen in elkaar gezet dus dat is geen probleem.
Voorlopig heb ik onderstaand bij elkaar gezocht. De behuizing is misschien een beetje overkill maar het was eigenlijk de enige behuizing die ik er mooi uit vond zien. Mijn vriendin haar enige eis is dat de kast zwart moet zijn

Ik wil graag weten of het beter kan. Het leek mij een redelijk systeem.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i3 3220 Boxed | € 104,30 | € 104,30 |
1 | Gigabyte GA-H61N-D2V | € 47,45 | € 47,45 |
1 | Lian Li PC-Q03 | € 69,40 | € 69,40 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9W Low Profile White | € 39,11 | € 39,11 |
1 | be quiet! System Power S6 300W | € 29,80 | € 29,80 |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 93,99 | € 93,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 384,05 |