Symform Cloud Storage - Ervaringen topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-07 18:30
Afbeeldingslocatie: https://control.symform.com/Content/images/logo.gif

Revolutionary Cloud Storage Network

Wat is Symform?
Symform is een revolutionaire en veilige cloud back-up service. Het Symform Cloud Storage Network beschermt je bestanden en als je bijdraagt ​​aan het netwerk, bieden ze je onbeperkte cloud opslag en back-up aan voor niks*. In tegenstelling tot traditionele cloud oplossingen versleutelt Symform alles voordat de data het internet opgaat en verspreidt de gegevens in kleine stukjes wereldwijd. De technologie biedt een veiligere, meer effectieve, en een beter presterende cloud dienst dan welk alternatief dan ook vandaag. Als Symform lid draag je bij aan het netwerk met lokale schijfruimte en, in ruil, krijg je gratis ruimte in de cloud.

*Er is wel een Symform client nodig welke 24/7 met internet is verbonden, dit kan t.o.v. van je huidige situatie voor een extra hoge stroomrekening zorgen.

Hoeveel opslagruimte?
Als je nog een hoop vrije schrijfruimte overhebt kun je deze ruimte doneren aan het Symform netwerk tegen een 2:1 ratio. Dit houdt in dat indien je 20GB deelt je 10GB cloud opslag daarvoor terug krijgt.

Er is geen limiet aan hoeveel vrije cloud storage en back-up je kunt verdienen.

Beveiliging
De data die je deelt wordt door de client eerst versleuteld met een AES-256 encryptie voordat het geupload wordt naar het Symform netwerk. Alle data wordt in kleine stukjes verdeeld en over vele nodes verdeeld. Het Symformnetwerk slaat de data op in een RAID96 configuratie. Dit houd voor jou als gebruiker in dat er 64 nodes intakt dienen te blijven voordat er verlies aan data optreedt. Zodra een node wegvalt herstelt het Symform zich direct door de data op andere nodes te plaatsen.

Symform client op je NAS
Er zijn inmiddels clients beschikbaar voor:
Systeem eisen:
Windows XP SP2, Windows 7, Windows 8, or Windows Server 2008 R2
Must be running Microsoft .NET Framework v3.5
Mac OS X 10.6 (aka “Snow Leopard”) or higher on Intel platform.
Linux
Symform is available for the latest distributions of Ubuntu, Fedora and CentOS.
You must be running the Gnome windowing environment on either 32- or 64-bit x86 architectures.

QNAP NAS
  • Firmware version 3.5.1 and higher.
  • CPU speeds of 1.6 GHz and higher.
  • Minimum 256 MB of RAM.
See all recommended QNAP devices.

Synology NAS
  • Firmware version DSM 4.0 and higher.
  • CPU speeds of 1.6 GHz and higher.
  • Minimum 256 MB of RAM.
See all recommended Synology devices.

NETGEAR ReadyNAS
  • Firmware version 5.3.6 and higher (ARM-based devices) or 4.2.21 and higher (Intel-based devices).
  • CPU speeds of 1.6 GHz and higher (standard CPU) or 1.0 GHz and higher (SOC).
  • Minimum 256 MB of RAM.
See all recommended ReadyNAS devices.

Contribution Requirements:
  • Always-on, business class Internet connection with no transfer limits and sufficient bandwidth:
  • Minimum bandwidth of 512Kbps Up and 1Mbps Down.
Test yours at [url="www.speedtest.net."]http://www.speedtest.net/[/url]
Use our bandwidth calculator to determine the bandwidth necessary to back up and contribute.
Local drive space contributed proportional to what you will be using in the cloud.
For users who wish to contribute more than 3 TB from a single device, the following additional minimum specifications are required:
  • Quad-core processor
  • 4 GB RAM
  • 7200 RPM drives
  • RAID 5 or 6 array

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
Ik heb Symform sinds gisteren op mijn Synology DS111 draaien. Van mijn 2TB harde schijf had ik nog 1400 GB vrije ruimte over. Ik heb 200GB ter beschikking gesteld en zo 100 GB ruimte in de cloud verdient.

Ik wil deze ruimte gebruiken voor back ups buitens huis. Vooral voor mijn fotoos. Eerste ervaring is dat de client erg traag upload. Dat komt waarschijnlijk omdat mijn NAS aan de minimale systeem eisen voldoet, maar het schijnt een bug te zijn waar hard aan gewerkt wordt. Tot de bug is opgelost valt er nog geen goed ordeel te geven.

Wat betreft beveiliging heb ik redelijk veel vertrouwen in deze opzet maar heb ook niet alle kennis in huis om hier het juiste oordeel over te geven. Ik ga het gewoon eens aankijken allemaal. Gezien er nog bijna niks over Symform te vinden is op Tweakers en ik het topic waardig vind ben ik deze gestart. Ben benieuwd naar jullie ervarigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Al wat ervaring mee ondertussen?

Ik wil gaan overstappen van m'n cloud backup van Amazon naar Symform. Ben benieuwd hoe dit performed

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
52 GB Is momenteel mijn Cloud folder, mijn geuploade data is 18GB. Er zit momenteel een bug in de client voor de Synology NAS waardoor uploads tergent traag gaan. De NAS staat hier 24/7 aan, mijn verbinding is 60/6 van Ziggo dus dat is zeker niet de bottleneck.

Ik ben nu bijna klaar met de bestanden die ik veilig wil stellen. Eigenlijk stoort het mij niet zo dat het traag gaat want voor het overgrote deel is het bij mij éénmalig. Af en toe zal er een mapje met fotoo's aan toegevoegd worden.

Wat wel van extra meerwaarde zou zijn hoewel ik de dienst er niet voor gebruik is als het mogelijk wordt een enkel bestand uit de cloud te downloaden. Hier wordt aan gewerkt maar dit is nog vrij lastig omdat één enkele file over vele nodes is verdeeld en je dus eigenlijk iets van een torrent client nodig hebt om dat voor elkaar te krijgen. Een file overal vanaf een webinterface downloaden lijkt dus nog even toekomstmuziek. Als ze er servers voor inzetten zal het wel kunnen denk ik, een server verzamelt de file bij de nodes en biedt het vervolgens aan in een webinterface of zo. Maar dat zal ook wel erg veel centjes kosten, wellicht dat ze daar dan een abbo aanhangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij mij gaat het ook inderdaad heel traag vanaf m'n QNAP TS-119. Komt o.a. omdat de CPU vrij zwak is: 1.2 Ghz Marvell i.p.v. van een 1.6Ghz Intel wat ze aanraden.
Op de support forums is wel te zien dat ze aan de traagheid werken.

Ben benieuwd hoe het zich een beetje ontwikkeld. Ik vind het wel een interessant concept.

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
Zo, ik ben klaar met het uploaden van al mijn bestanden, mijn cloud is nu 53GB. De NAS is ook weer tot rust gekomen want deze heeft sinds de start van het proces op >90% gestaan.

Tijd om ook even te testen of het werkt en wat bestanden verwijderd van mijn NAS. In webinterface worden deze bestanden vervolgens getoond met een markering er achter dat ze gedelete zijn. Hier op klikken en jawel, niet veel later staan ze weer netjes op mijn NAS.

Tot zover is de missie geslaagd, nu kijken of het ook betrouwbaar blijft.

Tijdens het uploaden van mijn mappen had ik wel in bijna alle mappen enkele errors en werden bestanden overgeslagen, de client gaat vervolgens aan de volgende map beginnen. Het duurde bij mij dan ook even voordat de client weer 'rond' was en hij weer opnieuw met de eerste mappen begint waar dan een error in zit, en wat gaat er dan gebeuren? Gelukkig zijn alle errors in de 'tweede synchronisatie ronde' allemaal opgelost en staat er achter alle mappen een mooi groen vinkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:29
Nice! Een topic over Symform. Ik ben er nog niet helemaal achter hoe ik dit wil gaan gebruiken. Ik heb namelijk een paar bezwaren:

- Mijn NAS hoeft eigenlijk geen 24/7 aan te staan. Hij kan zo'n 8 uur per dag uit wat toch 30% energie scheelt. Op 40 watt is dit dan zo'n 24 euro aan energie per jaar, wat natuurlijk niet veel is voor een backup met nagenoeg ongelimiteerde capaciteit. Het lijkt me niet dat Hibernate goed samenwerkt met Symform

- Hoe richten jullie de NAS in icm Symform en toch data niet dubbel op je disks? Gewoon met softlinks?

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:29
Zo, een en ander geconfigureerd en het uploaden vanaf mijn DS412+ is nu al een dag of twee bezig. Helaas is de snelheid bedroevend. Ik haal nu ongeveer 100KB/s upload, terwijl er 40Mbps beschikbaar is. Ik heb symform gemaild wat dit probleem zou kunnen zijn. Wellicht zijn het de kleine bestanden (foto's), maar dat lijkt me vrij stuk eigenlijk.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:47
Omdat mn 713+ met DSM 6.0 niet meer kan backuppen naar DSM 5.2 op mn oude DS 210j wilde kwam ik het Symform package tegen op de 210J, helaas lijkt de samenwerking met Synology een stille dood gestorven te zijn. Ik kan hem in DSM 6.0 niet meer vinden.

Gebruiken jullie hem nog?
Hmm ik heb een spk bestand gevonden via de site, daarmee zou het moeten lukken.

[ Voor 14% gewijzigd door Bongoarnhem op 13-06-2016 11:48 ]

Pagina: 1