[Advies] Internet/Game PC (goede keuze/compatibel)

Pagina: 1
Acties:

• EskimoStripper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-01 16:18
Hallo iedereen!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internet. Gebruik zoveel mogelijk de cloud (vb. Google Drive).
En daarnaast vooral voor te gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1500 mag duurder.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volledig nieuwe pc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Neen.

Ik heb al wat zitten rondkijken en heb naar mij eigen denken dit samengesteld.
Nu omdat ik zelf niet zo thuis ben in hardware wou ik hier toch even checken of dit allemaal wel mogelijk is.
Compatibiliteit, goede/slechte keuze van bepaalde componenten of zijn er suggesties voor het wijzigen van bepaalde stukken.

CPU: Intel® Core™ i5-3570K
CPUs Koelers: Scythe Katana 4
Moederbord: ASRock Z77 Extreme4
Grafische kaart: XFX Radeon HD 7970 XT2 GHz Edition Dual Fan
Geheugen: Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit CML8GX3M2A1600C9, Vengeance LP
Solid State Disk: PCI Express OCZ RVD3-FHPX4-120G PCIe 2.0 x4, RevoDrive3
DVD: LG GH-24NS
Voedingen : Corsair 850TX
Case: Corsair Carbide 500R

Alvast bedankt!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-04 13:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ga je overclocken? Neem als SSD liever een Samsung 840 Pro schijf, OCZ staat niet echt bekend om betrouwbare ssd's... Voeding zou voor dit systeem een 550w van XFX meer dan goed zijn. Voor de rest wel een goede build op zich. Als 7970 zou ik trouwens die van Gigabyte of Asus nemen, die zijn lekker stil en daarbij volgens mij ook hoger geklokt. Als kast zou je de fractal design r4 kunnen overwegen, die is heerlijk stil alleen ziet er wel iets minder game-pc uit.

Grillmeister

• EskimoStripper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-01 16:18
RoofTurkey schreef op zondag 20 januari 2013 @ 15:24:
Ga je overclocken? Neem als SSD liever een Samsung 840 Pro schijf, OCZ staat niet echt bekend om betrouwbare ssd's... Voeding zou voor dit systeem een 550w van XFX meer dan goed zijn. Voor de rest wel een goede build op zich. Als 7970 zou ik trouwens die van Gigabyte of Asus nemen, die zijn lekker stil en daarbij volgens mij ook hoger geklokt. Als kast zou je de fractal design r4 kunnen overwegen, die is heerlijk stil alleen ziet er wel iets minder game-pc uit.
Alvast bedankt voor de reactie! Voor de 7970 was ik al aan het twijfelen tussen XFX, gigabyte en sapphire dus daar kan ik gerust in wisselen. Als ik de SSD wijzig naar die van samsung ga ik dan niet naar SATA3 ipv PCIe en gaat dat dan niet zorgen voor een "trager" resultaat? De case zelf maakt voor mij ook niet zoveel uit als alle onderdelen er maar ingeraken als de r4 stiller is kan ik ze switchen dat komt mijn vriendin dan ten goede.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:53
Ik dacht dat die drives altijd veel duurder waren.

Je moet er wel een aparte SSD bij, aangezien je niet van een PCIe SSD kunt opstarten.

Zucht...

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-04 13:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Als je nou een Asus PCI SSD zou willen (nieuws: Asus introduceert ssd-opslag 'Raidr Express') dan zou ik je groot gelijk geven, maar die OCZ kun je 1. niet vanaf opstarten 2. hij is langzamer dan een Samsung 840 Pro en 3. OCZ ssd's zijn erg onbetrouwbaar (relatief).

Grillmeister