Aankoop nieuw audiosysteem.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauricevW
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-12-2021
Beste medegebruikers,

Graag zou ik advies willen omtrent de aanschaf van een audiosysteem voor op mijn slaapkamer.

Ik heb momenteel op mijn macbook een simpel Logitech 2.1 speakersetje staan van 30 euro maar ik wil dit drastisch upgraden.

Ik zit nu aan 2 verschillende wegen te denken. Of ik koop een all in one 5.1 computer speakerset, want ik neig tot wel naar 5.1 geluid, gezien ik dit wel erg mooi vind, hier denk ik bijvoorbeeld aan een 5.1 van Logitech, of Teufel oid. Of ik kan gaan voor de weg via een reciever + losse speakers.

Nu ben ik nou niet echt bepaald een audiofiel en heb niet echt een concreet idee waarom ik voor welke optie zou moeten kiezen. Ik heb ongeveer 400 euro beschikbaar en het mag eventueel ook best tweedehands zijn.

Ik zou graag advies willen omtrent welke reciever verstandig zou zijn om aan te schaffen en natuurlijk boxen, of welke standaard 5.1 audioset jullie mij zouden aanraden. Ik neig zelf naar een de reciever optie gezien ik dit over een aantal jaar in mijn woonkamer kan plaatsen en er dan naast mijn macbook ook mijn tv op zou kunnen aansluiten. Momenteel woon ik in een studentenhuis en staat mijn computer in een andere ruimte dan ''onze'' tv.

Alvast dank voor jullie hulp,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-07 23:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hamvraag: wil je hem alleen voor muziek, of ook voor films en/of games gebruiken?
Als je er veel muziek over draait heeft 5.1 aan je PC alleen zin bij games of films die het ondersteunen namelijk. Dat bepaalt wel een beetje de initiele keuze voor een set(je) lijkt me zo :)

2e hands is (zeker als je hem vooralsnog alleen aan je PC wilt hangen en HDMI etc dus geen vereiste is) een hoop leuks te krijgen, dus dat biedt mogelijkheden :)

Daarnaast: je zegt over een aantal jaar...maar over een aantal jaar zijn er weer andere technieken en nieuwe dingen, en dan wil je die weer hebben. Kijk maar naar het HDMI verhaal: heel veel mensen kopen nu een receiver met HDMI omdat ze dat op hun TV willen kunnen hangen. Over een aantal jaren hebben we weer een dergelijke technologie en dan heb je spijt dat je toen veel geld uitgegeven hebt voor iets dat ineens niet meer courant is. Dan zou ik eerder nu iets simpels maar goeds kopen (al dan niet 2e hands), en over een paar jaar iets echt moois. Dan ben je nu en dan gelukkig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choasmarkk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-07 12:09
Zoek op marktplaats naar ''eitjes'' van Kef, een leuk 5.1 setje dat de meeste recievers makkelijk aansturen.
En is later eventueel goed up-te-graden met grotere frontspeakers. (Zoals ik zelf heb gedaan).