Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

300-350 watt genoeg?

Pagina: 1
Acties:

• RoboSpinoza
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-08 10:29
Beste tweakers,

Ik wil mijn oude pc aan mijn ouders geven, maar aangezien de voeding wat oud is en er nu een andere gpu in zit vraag ik mij af of 300-350 watt genoeg zal zijn.
De online extreme power supply calculator zegt dat 253W voor mijn setup genoeg zou moeten zijn en ik met 300-350 dus goed zou moeten zitten.
Er zit een AMD Phenom X4 9650 in (95W), 2x 2gb DDR2, een cd-dvd writer, een WD sata hdd en een Asus HD6450. De grafische kaart is passief gekoeld en haalt alleen stroom uit de PCI aansluiting (75W geloof ik?). Verder zijn er nog 2 90mm fans aangesloten.
De reden dat ik informeer is omdat Asus aangeeft dat de 6450 een minimale voeding van 400 watt nodig heeft, maar mij lijkt dit wat veel.

Wat denken jullie, op safe spelen met 400W of is een 80+ 300-350 meer dan genoeg?
Qua geld scheelt het allemaal natuurlijk niet veel, maar ik probeer het toch zo goedkoop mogelijk te houden ;-).

Alvast bedankt!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik denk dat Asus een wat grote slag om de arm neemt, die weten ook niet hoeveel HDDs of hoe efficiënt de voeding is en hoe de voltages verdeeld zijn in de voeding, die je in je computer hebt zitten.

Let wel op dat de voeding die 300 watt is, wel genoeg kan leveren op het voltage wat je nodig hebt, 12v is meestal het belangrijkste.