Ik ben voor iemand een nieuwe pc aan 't samenstellen. Volgens mij is 't zo best goed, maar misschien hebben jullie nog een opmerking?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zal voornamelijk worden gebruikt voor office, internet, youtube, soms een film. Geen games of foto/videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
450 euro voor 't systeem excl. scherm, windows en office
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, hooguit een cardreader.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
stil, lekker vlot (SSD), onboard video is ruim voldoende, veel USB poorten. USB 3 om alvast een beetje toekomstgericht te zijn (maar header/frontaansluiting hoeft niet)
Hier een systeem dat ik zelf (met enige BBGhulp) heb samengesteld:
-De Mugen is misschien een beetje overkill. Maar ik heb 'm in mijn huidige pc ook zitten en ben er erg tevreden over.
-De kast kan nog veranderen, maar dat heeft meet met smaak te maken dan functie.
-De harddisk zal ik in rubbers ophangen om resonantie tegen te gaan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zal voornamelijk worden gebruikt voor office, internet, youtube, soms een film. Geen games of foto/videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
450 euro voor 't systeem excl. scherm, windows en office
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, hooguit een cardreader.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
stil, lekker vlot (SSD), onboard video is ruim voldoende, veel USB poorten. USB 3 om alvast een beetje toekomstgericht te zijn (maar header/frontaansluiting hoeft niet)
Hier een systeem dat ik zelf (met enige BBGhulp) heb samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-3850 Boxed | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Asrock A75 PRO4-M | € 59,80 | € 59,80 |
| 1 | Western Digital Blue Blue WD10EZEX, 1TB | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Cooler Master Elite 310 | € 27,85 | € 27,85 |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 38,- | € 38,- |
| 1 | Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile | € 23,50 | € 23,50 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,20 | € 16,20 |
| 1 | Antec VP350P | € 36,99 | € 36,99 |
| 1 | Crucial v4 SSD 2.5" (Desktop kit) 128GB | € 79,- | € 79,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 416,34 | |
-De Mugen is misschien een beetje overkill. Maar ik heb 'm in mijn huidige pc ook zitten en ben er erg tevreden over.
-De kast kan nog veranderen, maar dat heeft meet met smaak te maken dan functie.
-De harddisk zal ik in rubbers ophangen om resonantie tegen te gaan.