• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
ik zoek een eenvoudige oplossing om mijn laptop draadloos op een beamer aan te kunnen sluiten.

Ik heb een windows en een Apple laptop. De beamer is een HD beamer van Hitachi. Ik sluit het doorgaans aan via VGA of HDMI. HDMI heeft de voorkeur.

Nu heb ik onlangs een betaalbare wireless presentatie systeem in werking gezien, ik ben de naam vergeten, maar het werkte als volgt : je logt in op een wireless accesspoint die speciaal voor de videodoorgave is. Deze accesspoint is aangesloten via HDMI op de beamer. Het aansluiten ging heel vlot, maar de beeldkwaliteit was om te huilen. Powerpointslides werden te traag weergegeven. En door op de accesspoint in te loggen raakte je je internetverbinding kwijt.

wat is er te koop voor een redelijk bedrag? (< 500 €)

ICT & Reizen

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat is volgens mij gewoon WiDi

Die kaartjes voor in de laptop zijn ook maar 3 tientjes (een intel n6300 kan het). Maar behalve dat, moet de chipset en de CPU het ook ondersteunen. Wat er aan de beamer hangt is gewoon een client die met HDMI verbonden is als de beamer.

Ey!! Macarena \o/

• sibertus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
Gewoon zoeken op "draadloos HDMI", en je vindt alles wat je zoekt.
Merken, winkels, reviews, etc.

Daarnaast kan je altijd geluk hebben als beide toestellen WiDi ondersteunen, dan moet je niets meer kopen want signaal gaat via WiFi. Enkel moet je Intel processor dit ondersteunen en dan ook nog de beamer.

Let op: vorige poster gebruikt de term WiDi, maar bedoelt gewoon Wireless HD. WiDi is daar een vorm van. Op de link die hij aangeeft, kan je wel nog andere vormen zien die misschien voor jou in aanmerking komen (Airplay, Wireless USB)

Met jouw budget valt er zeker veel te rapen!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik noemde idd WiDi, al linkte ik naar de verkeerde pagina, wat die komt toch op WirelessHD uit :P

Het kan zo zijn dat de helft van de hardware voor WiDi al grotendeels geschikt is. Mijn laptop heeft dan niet een WiDi compatibel netwerkkaart. Die kan ik voor 3 tientjes er zelf in zetten. Dan hoef ik enkel maar een WiDi-ontvanger aan m'n TV te knopen, en klaar.

Voor minder dan 100 euro kan je dan een WiDi ontvanger op de beamer aansluiten. Voor nog geen 150 euro kan je dan Wireless HD hebben.

Dus afhankelijk van de hardware die er nu is, is WiDi wellicht een perfecte oplossings die niet in de prijzen hoeft te lopen.

Al zijn er natuurlijk wel meer opties, dat zeker.

Ey!! Macarena \o/

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Aangezien je ook een Apple laptop hebt, kun je ook een Apple TV kopen en via AirPlay het beeld van je Mac of video's naar je Apple TV sturen.

Moet je wel een Intel i generatie processor hebben in je Mac.

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Aha. Ik zoek het eigenlijk computeronafhankelijk. Ik heb ook nog een Samsung SmartTV staan, en die schijnt ook WiHD te ondersteunen maar dan alleen voor Samsung GSM's, en ik heb iPhone bijvoorbeeld.

Dus graag een oplossing die aan de HDMI kabel van de beamer kan. En de laptop er draadloos op aansluiten. Zo kan ik makkelijk van computer schakelen.

ICT & Reizen

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Kun je niet gewoon een mediaspeler kopen? Dan kun je draadloos films naar je mediaspeler streamen.

• sibertus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
Pzooo, als je nu deed wat ik zei, googlen (.be) op "draadloos hdmi", kom je met de eerste link hier uit: http://www.conrad.be/ce/n...HDMI-transmissieset-stick

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

blade181

Cra-cra-cracker?

Misschien niet meer van belang, maar zakelijk gezien waren we er ook op zoek naar:

Ik ben benieuwd wat dit kan:

http://www.wepresent1000.com/index.html

Dit doet eigenlijk alles wat hierboven beschreven staat.

Another white boy in this movie? Damn!

Pagina: 1