Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skobes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-07 11:44
Goedemiddag Tweakers,

Nog niet zo heel lang geleden heb ik een leuke videokaart overgekocht, namelijk de ATI Radeon HD 4850 X2. Het enige probleem wat ik nu heb, is dat ik de drivers niet geinstalleerd krijg.

Ik heb verschillende versies geprobeerd, verschillende fabrikanten (Sapphire). Maar niets lijkt te helpen.

Overige systeem specs:
Processor: Intel Core2Duo E7300
RAM: 3GB
Mobo: OEM ding van MSI

Misschien dat een van jullie een antwoord heeft :-).

Edit:
Ik krijg ook BSOD's bij het opstarten of afsluiten van het systeem. Volgens BlueScreenView zijn de volgende drivers daar de schuld van:

atikmdag.sys
dxgkrnl.sys
dxgmms1.sys
ntkrnlpa.exe
watchdog.sys

[ Voor 149% gewijzigd door Skobes op 20-01-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Een aantal dingen die je kan proberen.
Kijk of de kaart in een andere pc wel werkt, is dit het geval dan is er waarschijnlijk iets niet in orde met jouw configuratie.

Omdat deze kaart best wat wil gebruiken kan het zijn dat de voeding niet voldoende is dus als je ons kan vertellen welke je hebt.
Als je een ATI/AMD driver niet kan instaleren is het meestal omdat de computer zelf instabiel is, dit kan door onstabiele voltages komen of doordat je geheugen niet stabiel loopt (dus draai een keer memtestx86+).

Wat was je vorige videokaart? Als dit een nvidia of intel integrated was heb je de drivers goed verwijdert met driver sweeper?
Welke versie van windows draai je?
Heb je al eerder problemen ondervonden met je pc?

[ Voor 7% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 20-01-2013 17:15 . Reden: driver sweeper ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skobes
Ik zal zsm de kaart even testen in een ander systeem.

Voeding betreft een OCZ ModXStream 700W (Vrijdag gekocht), dus volgens mij zit ik hier wel goed mee. Zal zo even memtest laten runnen :-).

Vorige vidkaart was een nVidia 9500GS, maar heb 't OS opnieuw geinstalleerd. Dus alle vorige drivers zouden sowieso weg moeten zijn.

Windows versie is Windows 7 Ultimate 32 bits. Verder nog niet eerder problemen gehad. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Welke driver ben je dan aan het installeren?
De ATI Radeon HD 4000 series is helaas niet meer ondersteund bij de laatste updates.
Als je zo'n driver installeert kan dat je problemen verklaren, kijk eerst bij de ondersteunde hardware voor je een driver probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skobes
Ik heb drivers geprobeerd via Auto detect & Install, werkt niet. Hotfix driver speciaal voor de 4000 serie, werkt niet. En zo nog nogeveer 4 a 5 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Was de HD4850x2 niet een rare eend in dit geval? Volgens mij werden deze alleen door sapphire gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skobes
Jep klopt! Heb ook de drivers van Sapphire (wat eigenlijk ook gewoon CCC is) geprobeerd, óók de 11.10 (de oudste die daar staat). Werken helaas allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Je moet sowieso de Sapphire driver hebben voor deze kaart, als dat niet werkt is er iets anders aan de hand.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skobes
Ik heb volgens mij een (goede!) driver gevonden, moet 'm vanavond alleen nog even testen. Description is als volgt:
ATI Catalyst 10.8b Hotfix Features:
ATI Radeon HD 4870 X2 and ATI Radeon HD 4850 X2 use both Graphics Processing Units (GPU) for high performance
Ubisoft H.A.W.X with forced on Anisotropic Filtering (AF) using ATI Catalyst Control Center can improve performance for all graphics cards that support Microsoft DirectX 10 (ATI Radeon HD 3xxx, ATI Radeon HD 4xxx and ATI Radeon HD 5xxx series of products)
Seems nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gesshoku
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-07 12:52
Je kan het volgende proberen:

Zorg dat de installatie van CCC uitgepakt is. Ga naar apparaatbeheer en werk het stuurprogramma van je displayadapter bij, maar kies voor de opties 'Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken' en 'Ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer'. Blader vervolgens naar C:/ATI/Support/***/Packages/Drivers/Display en kies daar het .inf bestand (kunnen er eventueel twee zijn). Kijk dan of er in de lijst iets met 4850 X2 staat en probeer die te installeren.

Voor mij heeft het ooit een geholpen een oude beeldschermadapter werkend te krijgen op Windows 7. Ik weet niet of dit in jouw situatie helpt, maar je kan het zeker proberen ;-]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:33

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Wat ik telkens mis te lezen, en dat na 3x het hele topic, is of die kaart wel gewerkt heeft in je eigen systeem?

Die driver die je noemt is enkel een hotfix driver maar niet specifiek voor die kaart.
Dus heb je em wel eerder gehad draaien, want uit het topic haal ik enkel dat je je 9500gs hebt vervangen en de 4850x2 nog niet hebt gehad draaien? :?
alles riekt naar een kapotte kaart namelijk..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Pagina: 1