Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henryht
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-02 19:07
Sinds gisteren heb ik de fantastische Asus RT-N66U. Hij werkt echt goed, heeft goed bereik en is heerlijk snel. :)

Het probleem is echter dat ik ook een server run die verbindt via dezelfde router. Deze server maakt automatisch verbinding met een externe host/server. Met name de MySQL database op de externe host is van essentieel belang. Op de een of andere manier kan ik de data daar niet opvragen. De poorten zijn geforward naar mijn server en ook qua DNS zit het goed: mc.optimuscraft.nl werkt gewoon. Deze is direct gelinkt aan mijn IP en het desbetreffende systeem. De poorten als 80, 25565 etc. werken gewoon.

Maar op de site http://optimuscraft.nl/server staat dat de server offline staat. Deze verbinding wordt gemaakt via mc.optimuscraft.nl. Ook dit vervangen door mijn nieuwe IP werkt niet, terwijl het op mijn oude router wel kon. Firewall op de router staat uit en ping is enabled.
Daarnaast kan ik vanaf mijn server (via poort 3306) geen data opvragen bij de host. Of de uitgaande pakketten worden geblokkeerd of de inkomende, weet ik niet. Bij instellingen bij de database heb ik al ingesteld dat zowel mijn IP als mc.optimuscraft.nl permissie hebben om in de database te komen.

P.S Er zijn geen conflicten tussen interne IP's. Het toegewezen adres ligt buiten de DHCP range.
Het lijkt net alsof specifiek alle pakketten vanuit mijn externe host worden geblokkeerd.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Bij voorbaat dank! _/-\o_

Edit: Met mijn oude router had ik ook een soortgelijk probleem. Elke keer als ik verbinding probeerde te maken werd ik voor een half uur geblockt van mijn eigen site! Op aanvraag werd mijn IP bij de host op een white-list gezet. Ik heb gisteren ook aanvraag hiervoor gedaan met mijn nieuwe IP, maar moet nog wachten op een reactie. Het gekke is wel dat ik nu nog maar 2x geblockt ben.

[ Voor 14% gewijzigd door Henryht op 20-01-2013 12:25 . Reden: Wat extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je hebt geen forwards nodig als jij connect naar een externe server. Je hebt alleen forwards nodig als de externe server de jouwe wil aanspreken.

Server thuis -> server extern = geen forwards nodig
Server extern -> server thuis = wel forwards nodig

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henryht
Geldt dat dan ook in mijn geval? Want ik ga van huis --> extern en weer terug naar --> huis.
Of kan ik beter Port Triggering doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Jouw server opent de verbinding naar de andere. En over die verbinding die dan gemaakt is, kan data gewoon 2 kanten op.

Je hebt dus alleen forwards nodig als mensen vanaf het internet naar jouw server willen gaan. Anders weet de router ook niet waar het heen moet. Draai je een eigen webserver, moet je poort 80 forwarden in je router.

Het kan natuurlijk zijn dat die server ook een verbinding terug wil opzetten, waardoor je een forward nodig hebt. Zoals bijvoorbeeld een PASV connectie met een FTP-server.

Ik vermoed eigenlijk dat je oude router gewoon U-PnP aan had staan, en je nieuwe niet. Dat zijn eigenlijk gewoon dynamische forwards die software aan en uit kan zetten.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henryht
Ik heb even gekeken, en UPnP staat (helaas) op enabled. Kan het niet zijn dat er nog iets van een firewall aan staat die inkomende verbindingen tegenhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Alle inkomende verbindingen worden standaard tegengehouden. De router weet immers niet waar het heen moet, dus doet ie niks mee. Pas op het moment dat er een portforwarding is, weet de router: He, ik ontvang iets op poort X, en dat verkeer moet naar de server op IP: Y

Wellicht heb je netjes uit je oude router de forwards opgeschreven, en die over getypt in de nieuwe router. Als je dan je server ook een IP-adres laat ophalen van de router, die een ander IP krijgt, kloppen die oude forwards natuurlijk niet.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henryht
Hm... Geen enkele instelling is IP-gebonden. Tenminste.. Ik heb mijn server thuis statisch gelinkt aan 192.168.1.100. En in de PHP code op de site heb ik ( 'mc.optimuscraft.nl', *POORT*, 1) staan.
Als ik mc.optimuscraft.nl intyp in de browser kom ik wel gewoon goed terecht bij mijn apache server thuis. (jij hopelijk ook). Dus waarom kan hij via de site zelf geen verbinding maken over zowel poort *POORT* als 3306 ?

Echt bizar...
Hier een screenshot van mijn setup.
Afbeeldingslocatie: http://s2.postimage.org/hmehapx3t/setup.png

[ Voor 4% gewijzigd door Henryht op 20-01-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:27

lier

MikroTik nerd

Henryht schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:02:
Ik heb even gekeken, en UPnP staat (helaas) op enabled.
Kijk, hulde! UPnP gewoon uitzetten, dit is GoT!

Laten we bij het begin beginnen, welke services (en poorten) wil je aanbieden?
Zijn er zaken die wel en/of niet werken?
Weet je zeker dat de forwards goed staan (en zijn je IP ranges en adressen gelijk gebleven)?
Waarom is DNS uitgesloten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henryht
Ik wil o.a. poorten 8123, 8080, 80, 25565 linken aan 192.168.1.100. Deze werken allemaal zodra de server aanstaat! Poort 3306 (degene die verbinding probeert te maken met de externe server) werkt echter niet via de site. Wel als ik op een port-check website controleer of hij het doet.

De range heb ik ingesteld tussen 192.168.1.2 en 192.168.1.50. 192.168.1.100 ligt hier dus buiten, wat volgens mij klopt. een ipconfig op de server zelf vertelt me ook dat hij 192.168.1.100 is.

Maar denk je dat het een DNS probleem is dan? Of ligt het probleem toch bij mijn externe host?

Edit: Nog een screenshot van setup (mooie web-GUI btw)
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimage.org/3y557g9bl/setup.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Henryht op 20-01-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henryht
Het probleem wordt er niet beter op. Ik heb al hulp gevraagd aan meerdere mensen, maar niemand kan connectie maken met de database op mijn externe server. Nu wordt ik nog steeds continu geblockt op mijn eigen website daar en de storingslijn kost 39 euro per kwartier O.o
Het gekste is echter nog dat ik geen verbinding kan maken met poort 27961 op mijn netwerk. Dit terwijl alles goed staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Jouw externe server staat... extern, bij een hoster. Dat probleem ligt daar, en niet bij jou.

Je kan portforwarden wat je wil, maar de machine staat niet achter jouw router..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henryht
Oke. Dan maar wachten totdat ze reageren daar.
En nog even testen waarom ik niet op poort 27961 kan.

In ieder geval bedankt voor de hulp!
Pagina: 1