Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chrome geeft zeer hoge CPU load op achtergrond

Pagina: 1
Acties:

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Ik zit met een hardnekkig probleem met chrome, waar ik de oplossing niet voor kan vinden:

Op mijn PC zijn twee accounts aangemaakt, een voor mij (admin) en een voor mijn zoontje (geen admin). Als hij inlogt op zijn account wanneer ik al aangemeld ben, geeft chrome vaak een zeer hoge CPU load (95 - 100%). Andere applicaties (flash spelletjes, e-mail, ..) zijn dan niet meer voorruit te branden.

Ik kan op zijn account taakbeheer starten in admin mode, en zie ik dan een aantal chrome.exe processen lopen onder mijn gebruikersnaam die zorgen voor deze hoge CPU load. Als ik me afmeld (via taakbeheer of ''gewoon'' is de load weer normaal.

Ik heb geen extensies in gebruik, en de optie "Achtergrondapps blijven uitvoeren wanneer Google Chrome is gesloten'' staat uit. De laatste versie van chrome is geinstalleerd, en ik heb chrome al een paar keer volledig verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Dat hielp niet.

Kan iemand me hiermee helpen?
bvd

Er1c.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:02
Gewoon jou account uitloggen als je er niet op zit?
Dubbele programma's inladen als er twee accounts actief zijn is niet erg efficiënt :)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• er1c
White_Collar schreef op zondag 20 januari 2013 @ 12:29:
Gewoon jou account uitloggen als je er niet op zit?
Dat kan niet altijd. In het weekend ben ik zelf vaak aan het downloaden, en staat de PC de hele dag aan (terwijl ingelogd blijf). Mijn zoontje doet dan wel eens een spelletje tegelijkertijd, en dat zou gewoon moeten kunnen.
Ik wil snappen wat chrome uitspookt!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Maar blijft die load dan continu zo hoog? Als je dan je zoontje afmeldt en weer terug gaat naar je eigen account, is de load dan weer laag? Laat je Chrome open staan op jou account of is die afgesloten als je zoontje zich aanmeld?

Desktop | Server | Laptop

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

er1c schreef op zondag 20 januari 2013 @ 11:38:
...Ik kan op zijn account taakbeheer starten in admin mode, en zie ik dan een aantal chrome.exe processen lopen onder mijn gebruikersnaam die zorgen voor deze hoge CPU load. Als ik me afmeld (via taakbeheer of ''gewoon'' is de load weer normaal....
Dan kun je dus ook die chrome-processen killen (proces beëindigen).
Doe dat eens en kijk dan in je eigen sessie wat er stukgegaan is (if any)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• er1c
Rupie schreef op maandag 21 januari 2013 @ 08:15:
Maar blijft die load dan continu zo hoog? Als je dan je zoontje afmeldt en weer terug gaat naar je eigen account, is de load dan weer laag? Laat je Chrome open staan op jou account of is die afgesloten als je zoontje zich aanmeld?
Die load is continu heel hoog. De eerste keer dat ik dit merkte stond mijn CPU fan op volle toeren te blazen, ik kon in eerste instantie niet vinden waar dit vandaan kwam, pas toen ik mijn processen ook bekeek zag ik dat chrome continu een hoge CPU load heeft.
Ik laat Chrome niet open staan, die is afgesloten. Als ik terug ga naar mijn eigen account is de cpu load weer normaal, en zijn alle chrome processen ook weer weg.

[ Voor 20% gewijzigd door er1c op 22-01-2013 21:49 ]

• er1c
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 03:01:
[...]

Dan kun je dus ook die chrome-processen killen (proces beëindigen).
Doe dat eens en kijk dan in je eigen sessie wat er stukgegaan is (if any)
Als ik de chrome processen kill in de sessie van mijn zoontje komen ze even later weer terug, en dan weer met een hoge CPU load. In mijn eigen sessie zie ik niets vreemds, en ook in de eventviewer kan ik niets terug vinden.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hmmz, wat zegt je virusscanner zoal?

't Zou ook een legitiem chrome proces kunnen zijn hoor. Een of andere automatische update, die de weg kwijt is en uit alle macht iets probeert de downloaden ofzo. Maar als er uit het niets processen verschijnen zou ik voor de zekerheid toch even een off-line virus scan uitvoeren

[ Voor 79% gewijzigd door Brahiewahiewa op 23-01-2013 03:06 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1