Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wie weet welk programma ik het beste kan gebruiken om een logo toe te voegen aan foto's?

Wat heb ik nu:
Irfanview: werkt prima met batch conversion, alles in dezelfde maat en zelfde bestandstype. Bij aanpassen maten houdt het de verhouding van de foto zoals origineel en als je dan lege achtergrond krijgt (als een foto afwijkt met maten), kan je dat met een achtergrondkleur opvullen. Het lijkt er echter op dat je alleen tekst eroverheen kan laten zetten. Wel op alle foto's tegelijk te converten!

Viscom Photo:
werkt wat minder als batch, je moet alle foto's 1 voor 1 toevoegen. Maar hij plaatst wél een logo op al je foto's! De gekozen maten houd het absoluut aan, waardoor de verhoudingen van de foto kunnen wijzgen en deze wazig wordt. Handig is wel dat de gekozen instellingen én je logo opgeslagen kunnen worden voor de volgende keer.

Bovenstaande geeft denk ik goed weer wat ik zou willen. Ik heb al diverse progjes geprobeerd, maar bestaat zoiets?

THNX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 13:07
BorderMaker: http://www.bordermaker.nl/nl/

Ik heb BorderMaker een hele tijd geleden zelf ontwikkeld om eenvoudig batchgewijs logos/watermerken en kaders om een foto heen te zetten.

Ik ben benieuwd of het voldoet! :)

[ Voor 69% gewijzigd door OrbitZ op 20-01-2013 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roffeltweakers
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-02-2023
Dank je! Werkt prima!! goed gedaan zeg!!!

In het begin waren de foto's minder scherp. Dat kwam omdat standaard "verscherp afbeelding" aanstaat.

Ook handig dat je de foto's kan verkleinen, zodat ze altijd een maximaal formaat hebben. Zou het ook mogelijk zijn om de foto's die kleiner zijn te vergroten (met behoud kwaliteit) ?

Of dat je i.i.g. de achtergornd in dat gekozen formaat kan kiezen? (dit is handig als je van een leverancier allemaal geknipte foto's hebt, met allemaal verschillende vormen, die bij.v uit een brochure komen.)

Verder helemaal top! Ik zal het beginnende bedrijfje waarvoor ik een website maak vragen een donatie te sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 13:07
Leuk om te horen dat het goed werkt!

Het is helaas niet mogelijk om foto's te vergroten. Ik moet zeggen dat ik al een hele tijd geen wijzigingen meer heb aangebracht aan BorderMaker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roffeltweakers
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-02-2023
verder top dus, ik werk er al mee!