Waarom is deze TV zo goedkoop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-07 07:43
Ik ben ijverig aan het zoeken naar een relatief goedkope televisie voor op kot. Ik wou de zoektocht bijna opgeven door de massale hoeveelheid rommel ze men verkoopt. Ik heb het hier over 300 euro 26" TV's die "HD-Ready" zijn, of zelfs 32" TV's van 350 euro die slechtere specificaties hebben dan een goedkope 22" Full-HD TV van 200 euro... Maar dan vond ik een prachtige televisie. De reviews zijn goed, de website is betrouwbaar... Maar ik vraag me echt serieus af... Het gaat over de Samsung UE32EH6030. Waarom is deze televisie zo goed geprijsd? :?

Is dit een tijdelijke internationale promotie? Een fuck-up van Samsung? Zowel in Nederland als België (zie Pricewatch voor Nederland) is dit model consistent geprijsd aan 349 euro, terwijl België bijna zo goed als altijd duurder is :D

Ik ga voor dit model (als ik hem ga nemen) trouwens ook een muurbeugel nodig hebben. Deze dingen lijken me op het eerste zicht echt verschrikkelijk duur voor wat het is. Enig advies hiervoor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nog veel meer 32" Full-HD TV's die in die prijsklasse zitten hoor, zelfs nog goekdopere: Klik

Het is dus niet specifiek die ene TV.

En muurbeugels... Die zijn er ook in verschillende prijsklasses. Dure merken en goedkope merken. De ene kan wel kantelen, de andere niet.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-07 07:43
RaZ schreef op zondag 20 januari 2013 @ 01:34:
Nog veel meer 32" Full-HD TV's die in die prijsklasse zitten hoor, zelfs nog goekdopere: Klik

Het is dus niet specifiek die ene TV.
De Samsung *6030 lijkt toch het meeste te bieden voor zijn prijs. De anderen schieten al snel richting 400 euro (of hoger) en bieden bv. geen 3D aan. Wél een webbrowser (die bij de *6030 ontbreekt) maar dat is voor mij persoonlijk een non-issue vermits browsen via je televisie me een verschrikkelijke ervaring lijkt :+

Het mooiere ontwerp (véél dunner) van de nét iets duurdere tv's is wel verleidelijk (nuja, €50 duurder in België), maar ik neig dan toch meer naar meer features voor een lagere prijs dan een dunnere televisie.

De WIFI en ondersteuning voor DLNA lijkt me overigens fantastisch :D

[ Voor 4% gewijzigd door HuRRaCaNe op 20-01-2013 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
De specificaties waarmee geadverteerd wordt, zegt maar weinig over de uiteindelijke beeldkwaliteit.

Men kijkt altijd naar Full HD, maar de helft van de mensen weet niet eens wat het inhoudt. Alleen dat het overal staat en je het blijkbaar moet hebben, net zoals dat je LED moet nemen en geen LCD terwijl je LED ook gewoon LCD is.

Van DLNA moet je niet teveel verwachten. Dit brengt toch altijd nog problemen met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:26
Daarnaast Wifi voor DLNA gebruik is ook al iets om problemen mee te verwachten.

Als ik de genoemde lijst eens doorworstel is de prijs helemaal niet absurd laag en ligt al meer dan een half jaar op dat niveau.