ongebruikelijke wifi tethering

Pagina: 1
Acties:

• IemandOpT.net
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-12 12:21
Hallo Tweakers,

Ik zou graag mijn tablet (galaxy tab 10.1 wifi) op mijn pc kunnen aansluiten via usb en dan mijn lan verbinding delen over wifi, alsof ik de tablet als router gebruik, ongeveer.
Ik heb al hevig wat google searches gedaan maar ik weet niet hoe ik dit kan verwoorden.
Weet iemand hoe ik dit voor mekaar kan krijgen?

Arne

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je wilt het internet op je tablet ontvangen en via je usb naar je laptop brengen? Ik denk dat dit onmogelijk is. Als je bluetooth hebt, heb je misschien een kans. Dan verbind je je tab met wifi en doe je via bluetooth het internet naar je laptop tetheren.

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
lan <--> pc <--> usb <--> tablet <--> wifi <--> andere apparaten.
Koop gewoon een accesspoint met 2 poorten en hang die tussen lan en pc?

• IemandOpT.net
Nee kijk, ik heb boven mijn pc staan die met het internet verbonden is via lan, deze heeft geen wifi kaart. Nu wil ik mijn tablet via usb aansluiten op de pc, om dan via de tablet wifi uit te zenden naar bijv. mijn ipod, omdat ik boven geen wifi heb.

@groentjuh, sorry, ik snap niet wat je bedoelt?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-12 15:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb geen idee of er software is die dat kan, maar ik waag het vooral sterk te betwijfelen. Maak het jezelf makkelijk en koop een el cheapo access point :)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12 11:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Een accespoint kost minder dan twintig euro, dat is dus goedkoper dan de uren die je in dit onderzoek steekt!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat moet best kunnen. Zelf geen ervaring met tablets, maar wel met een telefoon.

Zet een PAN verbinding op tussen de tablet en de PC, en de tablet fungeert als modem. Die verbinding kan je dan weer gewoon delen over je hele netwerk, of dat nu bedraad is of draadloos. De PC waar de tablet aan hangt wordt dan de router.

Met Windows kan je op de PC waar de tablet aan hangt waar ICS aanzetten.

Als de standaard software geen PAN-service biedt, zou je op zoek moeten gaan naar software die dat wel kan. De telefoon die ik toen had kon dat met bluetooth en over USB.

Het kan dus, en wellicht al out of the box.

Edit:
Maar bedenk goed dat je dit niet in combinatie kan laten lopen als er in het netwerk al een router staat. Je zal je netwerk moeten slopen en de huidige snelle internetverbinding dus er helemaal uithalen wil je geen complicaties krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door RaZ op 20-01-2013 11:13 ]

Ey!! Macarena \o/

• IemandOpT.net
Hmmm, ik heb inderdaad al een router in het netwerk hangen. Dan koop ik wel een goedkoope accespoint ofzo. Dank jullie voor de hulp!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Ah, je wil je tablet als wifi-adapter gebruikt voor je PC. Kan je dan niet beter een USB wifi adapter kopen?
Ik dacht dat je PC juist al aangesloten was aan het lan met een kabel en dat je juist die verbinding wou delen.

Een access point zet juist een wifi netwerk op, maar kennelijk heb je dat al.

Jij zoekt een wifi adaptor. En wil je tablet daarin veranderen.

Dat is geen gebruikelijk optie! Kan die tablet misschien! Heeft jouw tablet de optie USB tethering(Instellingen > Draadloos en netwerken)? Zo ja, zet die aan en dan zorg dat je met je wifi netwerk verbonden bent. (Ik heb dat even getest met mijn HTC Desire met CM7 erop). Dat werkt of niet. Zo niet! Wifi adapter kopen!

Wifi adapter is om te verbinden met een wifi-netwerk.
Wifi accesspoint is om van een bedrade verbinding een draadloos netwerk te maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Groentjuh op 20-01-2013 12:04 ]

Pagina: 1