Toon posts:

pentium2-350 op Aopen AX6B

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
gisteren na 1 jaar gedraaid te hebben op dit bord zonder bios update, eindelijk geupdate.
25-10-99 update. dus de 'laatste'.

Ineens opties bij in mijn BIOS, en heb geprobeerd mijn pII-350 te OC'en.
Mijn resultaten zijn merkwaardig (voor mij dan). De CPU Clock Ratio (standaard op 3.5 bij PII) kan wel veranderd worden, maar dit heeft totaal geen effect, het enige wat ik kan veranderen (effectief dan) is de Frontside Bus (mhz.).

Settings zijn : 100, 103, 112, 133
Ze doen het allen, behalve de 133 mhz, aangezien mijn geheugen en mijn PCI dit niet leuk vinden (denk ik.)
Ik krijg dus mijn puter tot 392 MHZ. dit is beter dan niks, maar 133 had leuk geweest.

Heeft iemand enig advies wat ik nog zou kunnen doen of niet ?

Verwijderd

Je kan de clock ratio ofwel divider niet veranderen. Dit kan alleen op processoren ouder dan de PII 350(en de eerste stepping van deze processors). Je kan je CPU dus alleen via de FSB overclocken Succes

ThaVInny

Verwijderd

Nou Polaris ik denk dat je nog wel wat verder kan gaan want de snelheid van 393 is wel erg langzaam. Mijn p2-350@490 ;) loopt stabiel, maar ik het vertrouw het niet dus hij loopt nu op 466 en is rock stabiel. Ik heb pc-100 geheugen van informatique en gebruik geen extra koeling. FSB 150 trekt ie alleen voor 5sec met softfsb dat vond ie niet zo leuk.