• NyeZ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-01 18:05
Beste lezer,

Mijn liefdevolle AMD pc doet het niet meer. Ik was aan het browsen op tweakers.net toen plotseling alles uitviel. Ik heb geprobeerd de pc opnieuw aan te zetten, maar dit ging maar voor 0.5sec daarna zat er geen leven meer in. Ook ruik ik bij het aanzetten een lichte brandgeur. Ik ben bang dat mijn cpu het heeft begeven. deze had ik overigens unlocked naar 6 cores en op 4ghz draaien.

Specs:
AMD Phenom II 960T watergekoeld
Sabertooth 990FX
Mushkin 8GB
GTX 460 2WIN
Corsair HX 850W

Mijn moederbord lampje brandt wel gewoon en ook doet mijn waterpomp het nog. Deze valt overigens gewoon mee uit met het hele systeem als ik hem probeer op te starten maar doet het wel gewoon los. Dus voeding kan het niet zijn.. Wat denken jullie?

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:40
Ik denk toch voeding. Testen met een andere.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Koeler eraf en CPU inspecteren op verkleuring. Ook moederbord op dergelijke tekenen van oververhitting onderzoeken. Neus gebruiken om te proberen de bron van die brandlucht te lokaliseren. Zelfde voor videokaart.

Voedingtester zou toch wel handig zijn. Die moet je gewoon hebben als Tweaker want je weet nooit wanneer je hem nodig hebt. Meten is weten. Is die voeding misschien erg stoffig?

Verwijderd

Is het dan niet zinnig om te inspecteren waar de brandgeur precies vandaan komt? Kan je waarschijnlijk goed ruiken op het component dat deze geur verspreid. Mijn gok zou overigens ook de voeding zijn.

• NyeZ
Bedankt voor de snelle reacties. Ik ga nu beginnen om mijn pc uit elkaar te halen en dan hoop ik erachter te kunnen komen. Voeding is trouwens een Corsair HX 850W, was ik vergeten erbij te zetten. En ik heb hier een andere voeding dus dit is het eerste wat ik ga proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door NyeZ op 20-01-2013 08:29 ]

• NyeZ
Oke, andere voeding getest en precies hetzelfde. Videokaart eruit gehaald en pc wou gewoon aan. Nu mijn oude HD3870 erin en nergens last van.. erg jammer want ik had deze videokaart nog maar kort geleden overgenomen van een andere tweaker :(

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hij is zo te zien waarschijnlijk minder dan twee jaar oud.
nieuws: EVGA introduceert videokaart met twee GTX 460-gpu's

Je moet dus in principe nog garantie kunnen claimen.

• NyeZ
Heb evga gemaild. afwachten dus..

Verwijderd

NyeZ schreef op zondag 20 januari 2013 @ 10:35:
Oke, andere voeding getest en precies hetzelfde. Videokaart eruit gehaald en pc wou gewoon aan. Nu mijn oude HD3870 erin en nergens last van.. erg jammer want ik had deze videokaart nog maar kort geleden overgenomen van een andere tweaker :(
Ik denk dat de brandgeur uit de GPU kwam. Als die niet goed presteert, kan het beeld inderdaad weggaan. ik had zelf ook zo'n probleem meegemaakt. Ik zette in een pc en nieuwere videokaart en de hele pc liep vast.
Pagina: 1