tweakers.mobi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winter200
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-08-2021
Goedeavond Allemaal,

Enig idee waarom deze er zo vaak uit ligt als site zijnde?
De regelmaat waar dit mee gebeurt begint te irriteren.
Draait deze op een andere server ofzo? Maar dan is het gek ik dacht dat jullie als tweakers wel wat logging bijhouden. Het lijkt erop of dat niet het geval is of fake het zou juist leuk moeten zijn om de systemen goed onderhouden te hebben.......

Athlon64 X2 3800+@2200MHz (11x200) / Asus A8N-SLI Deluxe / 1x XFX 7900GT / 2x512MB TwinMOS (1-2.5-3-3-7)/19" 451 Pro Iiyama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Heb je al eens gekeken op www.isup.me/tweakers.mobi op het moment dat de site bij jou niet opent? Misschien ligt het probleem niet bij de servers van Tweakers.

[ Voor 3% gewijzigd door Rone op 19-01-2013 22:35 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winter200
He rone,

Dat is idd een goede mogelijkheid. Maar die gedachte had ik niet. Dit speelt zeker al een half jaar of langer. Ik zit op meerdere locaties en euh het werkt gewoon vaak niet terwijl andere sites het prima doen zelfs jullie tweakers.net. Die werkt wel. voorbeelden van internet umts,3g,glasvezel,hotspots.
Ik kijk zelf dan op meerdere devices. dus..... ik zal het natuurlijk niet kunnen zeggen zoals jullie dat doen maar het is toch echt niet te doen. Nu kan ik voordelen etc gaan opsommen enzo maar daar heb ik geen zin. Misschien is het gewoon beter als jullie eens gaan werken voor de kost. dus voorstel hou dat spul eens online. en spreek je werknemers erop aan. En ik vraag niet om een makeover van de webpagina. gewoon dat ie bereikbaar is 24/7.

Athlon64 X2 3800+@2200MHz (11x200) / Asus A8N-SLI Deluxe / 1x XFX 7900GT / 2x512MB TwinMOS (1-2.5-3-3-7)/19" 451 Pro Iiyama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
tweakers.mobi ligt er nooit uit.. waarom denk jij dat? wat zie jij dat wij niet zien?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mij is ook nog nooit enige downtime opgevallen van tweakers.mobi. (M.u.v. misschien downtime van de hele site, die je ook terugziet in de .Plans zoals plan: Tweakers tijdelijk read-only bij live gaan nieuwe databaseserver). Dus misschien goed om bovenstaande twee tips te volgen. Tenminste zodat je kunt duiden wanneer/wat er precies aan de hand is.

Lijkt beetje verdacht dat drie rode namen 'welles' zeggen. Bedenk dat we geen van drieën betaald worden om zaterdagavond online te zijn, en twee v/d drie helemaal vrijwilliger zijn ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
winter200 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 23:06:
Misschien is het gewoon beter als jullie eens gaan werken voor de kost. dus voorstel hou dat spul eens online. en spreek je werknemers erop aan. En ik vraag niet om een makeover van de webpagina. gewoon dat ie bereikbaar is 24/7.
Misschien dat 't beter is als jij even een toontje lager gaat zingen. We willen best allemaal meedenken / meehelpen maar ik vind deze reactie ronduit onbeschoft. Zelfs al zou je betalen voor onze dienst(en), wat je niet doet, dan nog kun je ook normaal een discussie aangaan i.p.v. eisen gaan lopen stellen.

(En that makes 3 volunteers, just so you know)

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 20-01-2013 00:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winter200
oke duidelijk ik zal de eerst volgende keer dat ie er uit ligt effe melden. dat is idd wel zo eerlijk!
Ik kan me vergissen maar voormij gevoel ligt ie er vaak uit. Zal de site zoals hierboven aanstaat gebruiken om te kijken of ie er uit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En dubbelcheck dan ook even met een tweede dienst (zoals http://www.status.ws/ ofzo)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

winter200 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 23:06:
en euh het werkt gewoon vaak niet terwijl andere sites het prima doen zelfs jullie tweakers.net. Die werkt wel. voorbeelden van internet umts,3g,glasvezel,hotspots.
Vooral dit is bijzonder, want tweakers.net en tweakers.mobi draaien op dezelfde servers. Kan je aangeven wat er op die momenten niet werkt? Of is het gewoon alles, inclusief http://tweakers.mobi/ zelf?
winter200 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 01:06:
oke duidelijk ik zal de eerst volgende keer dat ie er uit ligt effe melden. dat is idd wel zo eerlijk!
Ik kan me vergissen maar voormij gevoel ligt ie er vaak uit. Zal de site zoals hierboven aanstaat gebruiken om te kijken of ie er uit ligt.
Laat dan ook gelijk weten welke pagina's niet goed werken. Het is natuurlijk wel degelijk mogelijk dat specifieke pagina's niet werken, ondanks dat onze monitoring aangeeft dat e.e.a. prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winter200
vanochtend was het zover 8:20 geen tweakers.mobi Ik heb even een tijdje gedacht van laat maar en het was een stuk minder maar het is er nog wel. Ik heb de sites gechecked en zeggen allemaal het is online.
maar ik weet toch echt zeker dat ie er niet is. tweakers.net is er wel!!!! Nu moet ik zeggen dat ik wat meer checks heb gedaan.

En euh het ligt er idd bij jullie niet uit! Maar schijnbaar wel via kpn.
KPN glasvezel is http://tweakers.mobi/ niet te bereiken
KPN Mobiel is http://tweakers.mobi/ niet te bereiken
Colt telecom is http://tweakers.mobi/ wel te bereiken.

Ik blijf het maf vinden maar zie geen oplossing. Meestal werkt colt ook niet maar nu wel dus het zal zeker wat anders zijn maar irri is het wel. Nog andere ideeen om te testen?

[ Voor 68% gewijzigd door winter200 op 10-02-2013 08:28 ]

Pagina: 1