Nieuwe Gamingmonitor - 27"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wixed
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-12-2024
Hallo,

Ik zou graag een nieuwe gamemonitor willen kopen rond de €250-€300 van 27" groot. Maar er zijn werkelijk 206515601606 modellen op de markt. Ik ben geïnteresseerd in dit LED IPS scherm van LG (LG IPS277L-BN) maar zie dat de reactiesnelheid 'maar' 5ms is. Is dit erg merkbaar bij gaming? Hebben jullie misschien andere monitoren die jullie eerder aanraden? Alvast bedankt _/-\o_

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 21:31
Waarom niet deze? pricewatch: Samsung Syncmaster S27B370H Zwart

Samsung is volgens mij ook een 'beter' merk dan LG qua monitors, dat is natuurlijk grotendeels persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297472

Met een LCD of LED scherm ga je toch echt niet zo vlug onder de 5 ms uitkomen.
De snelste die ik ben tegen gekomen is 2 ms.
Dat verschil merk je toch niet zo vlug. 5 ms is zo'n beetje standaard voor de duurdere monitoren, een hoop hebben 8 of zelfs 12.

Enekl plasma schermen hebben reactiesnelheden onder de 1 ms maar zijn niet zo geschikt voor gamen i.v.m. ghosting (als een beeld of deel van het beeld zoals HUD, Crosshair of logo lang op je scherm staat blijf je dit een tijdje zien na overschakelen ander beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297472

@filenox
Die Samsung is inderdaad een mooie monitor voor die prijs.
Wat bde kwaliteit betreft, LG en Samsung zijn ongeveer gelijk.
Ik gebruik (en verkoop) al jaren LG, nog nooit problemen mee gehad.

Persoonlijk vind ik Samsung wel mooier qua stijl dan LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wixed
filenox schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 21:59:
Waarom niet deze? pricewatch: Samsung Syncmaster S27B370H Zwart

Samsung is volgens mij ook een 'beter' merk dan LG qua monitors, dat is natuurlijk grotendeels persoonlijk.
Is er veel verschil tussen een IPS en een non-IPS scherm ? Want deze is precies geen IPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wixed
Anoniem: 297472 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 22:01:
@filenox
Die Samsung is inderdaad een mooie monitor voor die prijs.
Wat bde kwaliteit betreft, LG en Samsung zijn ongeveer gelijk.
Ik gebruik (en verkoop) al jaren LG, nog nooit problemen mee gehad.

Persoonlijk vind ik Samsung wel mooier qua stijl dan LG.
Ik vind de stijl van deze LG anders wel mooier dan die samsung, maar stel ik wil later naar een triple setup gaan, dan kunnen de dunne randen van die LG wel interessanter zijn dan de Samsung die redelijk dikke randen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 08:24
uiterlijk is natuurlijk persoonlijk, ik vind zelf de lg ook mooier. Die wil ik binnenkort ook gaan halen voor triple monitor setup.

Maar wat ips vooral als voordeel heeft is de betere kleurweergave en grote kijkhoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wixed
timberleek schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 22:14:
uiterlijk is natuurlijk persoonlijk, ik vind zelf de lg ook mooier. Die wil ik binnenkort ook gaan halen voor triple monitor setup.

Maar wat ips vooral als voordeel heeft is de betere kleurweergave en grote kijkhoeken.
Maar ik heb wel gelezen dat dit toestel te kampen heeft met blacklight bleeding, deze term is vrij nieuw voor mij want ik heb nog nooit bij een scherm gelet op dit soort zaken, maar zou dit storend kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 21:31
Zelf wat informatie opzoeken kan natuurlijk geen kwaad :) Dat geldt trouwens ook voor je IPS-vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wixed
filenox schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 22:20:
Zelf wat informatie opzoeken kan natuurlijk geen kwaad :) Dat geldt trouwens ook voor je IPS-vraag ;)
Je hebt inderdaad gelijk maar ik vraag het meer vanuit "persoonlijke mening"-standpunt, omdat er 101 verschillende meningen staan op internet en verschillende gebruikers die over hun toestel reageren, maar ik trek hun oog voor detail soms echt in twijfel. En ik weet dat Tweakers over het algemeen iets meer technische kennis hebben, en meer letten op details zoals ghosting en background bleeding. Ik heb zeker al heel wat opzoekwerk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Alles onder 10ms reactiesnelheid is meer dan snel genoeg als de input lag klein is ;)
-> http://www.tftcentral.co.uk/articles/input_lag.htm

Persoonlijk vind ik IPS echt wel beter dan TN, de kleuren zijn gewoon zoveel beter :)

ps: input lag is dus belangrijker dan een paar ms reactiesnelheid verschil
Pagina: 1