Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lenovo Z500 of Asus R500VD-SX403H

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ga volgende week een nieuwe laptop kopen en zit te hinken op twee gedachten. Ik hoop dat iemand me een goed advies kan geven, ik heb namelijk 2 laptops op het oog, maar weet niet zeker welke te kiezen.

Ik wil tussen deze twee laptops kiezen:
Lenovo Z500 i5 (3210M en een GT645M GPU)
Asus R500VD-SX403H (3630GM en GT610M GPU)

Voor mij is het een keuze tussen een i7 met matige GPU of een i5 met veel betere GPU.
Ik gebruik de laptop niet voor beeld of video bewerking, maar download veel en moet derhalve ook veel repareren en uitpakken. Dit wil ik graag zo snel mogelijk.

Wie kan me een goed advies geven?

Thanks!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:41
ik zou bij keuze tussen deze 2 voor de i5 gaan
met name omdat de gt610m een videokaart is waar je vrijwel weinig mee kan
en een gt645 nog een mooie kaart is als nog nog enigsinds wilt gaan gamen.

video bewerken moet goed moeten lukken met de i5

Bij de asus heb je gewoon vrij weinig grafische kracht

correct me if i'm worng :9

tijd voor wat klusjes!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:43

Bolletje

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) gelezen?

En de titel kan ook beter. ;) (mocht je iets anders willen, laat het dan weten via een bericht)

> LAA

Verwijderd

Topicstarter
Bolletje schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 22:05:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) gelezen?

En de titel kan ook beter. ;) (mocht je iets anders willen, laat het dan weten via een bericht)

> LAA
Gelezen, maar helaas pas vlak nadat ik gepost had... Heb nog geprobeerd om de post te deleten, maar dat kon ik nergens vinden, dus rekende op een snelle moderator :)
Dank dank!

Verwijderd

Geen van beiden.

Beide laptops komen met een 768p scherm. Dat is een grote no-no als je iets productiefs wilt doen. Er zijn 3 opties binnen jouw budget: de inspiron 15R SE met i5 voor zo'n €625 of met i7 voor €740. De 17" variant voor ongeveer €100 meer, of de lenovo Y500/Y580.

Als je het snelste wilt parren en unrarren, en de disk is niet het probleem, dan is een i7 overigens wel aan te raden: de quadcores zijn daar bijna 2x zo snel mee.

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 15:59
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 11:30:

Beide laptops komen met een 768p scherm. Dat is een grote no-no als je iets productiefs wilt doen.
Ik word hier ondertussen een beetje moe van. Ik ben zelf ook van de hogere resoluties en ben het ook met je eens dat een hogere resolutie veel voordelen met zich meebrengt. Het is echter totale onzin dat hier niet op te werken zou zijn. Ik kan namelijk ook op 768p mijn werk prima uitvoeren. Je doet net alsof je opeens niks meer met de laptop kan, omdat de resolutie laag is.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:12
768p is een prima resolutie om wat standaard werk te doen. de schermruimte heeft hij niet nodig voor het parren o.i.d. daarnaast kun je in windows 7 de tekstgrote weer terug zetten naar 100% en kleine pictogrammen gebruiken. dit scheelt ook al een beetje. asus en lenovo hebben altijd wel degelijke laptops gehad. dell bouwt ook geen verkeerde laptops.

persoonlijk zou ik gaan voor de i7. het grafische geweld heb je, zoals ik het interpreteer, niet nodig. Rekenkracht heb je meer aan.

...

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
beast1909 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 11:42:
[...]

Ik word hier ondertussen een beetje moe van. Ik ben zelf ook van de hogere resoluties en ben het ook met je eens dat een hogere resolutie veel voordelen met zich meebrengt. Het is echter totale onzin dat hier niet op te werken zou zijn. Ik kan namelijk ook op 768p mijn werk prima uitvoeren. Je doet net alsof je opeens niks meer met de laptop kan, omdat de resolutie laag is.
Met een 1080p scherm zie je meer regels code en is het beeld scherper want meer pixels op hetzelfde oppervlak. Ik zie niet in waarom je als je de optie hebt voor een 768p beeldscherm zou kopen. Bijkomend voordeel is dat zo'n scherm altijd een stuk beter is. Waarom voor een mindere laptop gaan voor hetzelfde geld?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

De textgroote staat standaard op 100% tenzij je een 1080p scherm hebt in combinatie met mobiele hardware. Dan staat-ie op 125%. De opmerking over de icoontjes raakt al helemaal kant noch wal...

Verder is de inspiron met i7, 1080p scherm dezelfde prijs als de R500 met i7 en 768p scherm, het lijkt mij vrij evident dat die laatste dan geen goede keus is, je krijgt er ook nog een veel snellere GPU bij.

Bovendien heeft de lenovo Z500 een 100mbit ethernet aansluiting. Wat mij ook niet helemaal ideaal lijkt.
beast1909 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 11:42:
[...]

Een 1080p scherm heeft 2x zo veel pixels als een 768p scherm. Dat scheelt dus al een hoop. De gemiddelde 11.6" heeft dezelfde resolutie. Verder heb je nog te maken met een gigantisch kwaliteitsverschil.

Verder kan je met een 768p scherm wel gewoon werken, maar comfortabel is echt anders. Multitasking is gewoon niet goed te doen.

Of laat TS zelf beslissen..
een kleine demonstratie
1080p forum768p forum1080p frowsen
768p bowsenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JE9fmiQRJNGccuLn0LCcP0p1/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kMfp4MBj2g3h4oG9ajinLKmo/thumb.png

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
koentjuh1987 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 12:29:
768p is een prima resolutie om wat standaard werk te doen. de schermruimte heeft hij niet nodig voor het parren o.i.d. daarnaast kun je in windows 7 de tekstgrote weer terug zetten naar 100% en kleine pictogrammen gebruiken. dit scheelt ook al een beetje. asus en lenovo hebben altijd wel degelijke laptops gehad. dell bouwt ook geen verkeerde laptops.

persoonlijk zou ik gaan voor de i7. het grafische geweld heb je, zoals ik het interpreteer, niet nodig. Rekenkracht heb je meer aan.
768p is de aller grootste irritatie bij het gemiddelde persoon bij de aankoop van een laptop. Is ook de meest gedateerde specificatie die je kunt hebben op een laptop vandaag de dag. Ik kan bijvoorbeeld nauwelijks werken op een 768p scherm. Als je eenmaal beter hebt gehad, dan wil je niet meer terug.

Naar de topic starter: Je kunt toch echt veel beter een goed scherm in een laptop hebben aangezien je dat met alle handelingen heel erg gaat merken. De processor is de meest onnodige en overrated specificatie voor jou gezien je lage eisen. Je zult het verschil met een i5 niet merken. Een goed schermen + een SSD daarintegen zul je wel heel erg gaan merken.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 15:59
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:21:

[...]

Een 1080p scherm heeft 2x zo veel pixels als een 768p scherm. Dat scheelt dus al een hoop. De gemiddelde 11.6" heeft dezelfde resolutie. Verder heb je nog te maken met een gigantisch kwaliteitsverschil.

Verder kan je met een 768p scherm wel gewoon werken, maar comfortabel is echt anders. Multitasking is gewoon niet goed te doen.
Ik snap wel dat het twee keer zoveel pixels is en dat bij pixels altijd opgaat meer=beter, maar jouw intonatie is hier op tweakers over het algemeen <1080p is totaal niet op te werken. Nu is 768 inderdaad erg karig.
Pagina: 1